Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

6 greșeli de evitat în restaurante

Serving tasteful food, selective focus, canon 1Ds mark III

Rata de eșec în industria restaurantelor este substanțială. Multe restaurante eșuează în primii ani de la deschidere, iar la baza eșecului stau diverse motive. De cele mai multe ori însă, eșecul e cauzat de necunoașterea unor aspecte esențiale în operarea unui restaurant. De la meniuri prea mari, la lipsa unei strategii tarifare sau neimportanța acordată marketingului și lipsa unei “Propoziții Unice de Vânzare” originale (Unique Selling Point), toate acestea duc la eșecul unui restaurant.  

Cunoscând cele mai frecvente greșeli făcute de operatorii de restaurante vei fi capabil să eviți să cazi în aceeași capcană și să-ți menții restaurantul pe piață. Vă prezentăm pe scurt câteva dintre greșelile des întâlnite în restaurante, sintetizate și de specialiștii de la O’Dell Restaurant Consulting.

  • Un meniu prea mare

Acesta este un “ucigaș” obișnuit al restaurantelor independente. Trebuie să înțelegi că nu îi poți mulțumi pe toți, mai mult este o pierdere de vreme să încerci asta, pentru că îți vei pierde identitatea în acest proces. Meniurile mari crează o serie de probleme în operarea restaurantului:

  1.    Meniurilor mari le lipsește focalizarea
  2.    Timp mai mare de efectuare a comenzi
  3.     Mai multe elemente în inventor
  4.    Timp de așteptare mai lung.
  • În calitate de patron, te focusezi prea mult pe ce îți place ție.

Restaurantele există pentru a oferi experiențe de luat masa plăcute pentru clienți, nu să gâdile orgoliul patronilor. Poate ție îți place muzica tare sau mâncarea picantă, dar dacă aceste lucruri nu sunt aliniate conceptului de brand al restaurantului nu au ce căuta în locație.

  • O strategie de tarifare slabă

Strategie? Da, strategie. Trebuie să ai o metodă de stabilire a prețurilor pentru elementele din meniu. Nu te poți uita doar la ce tarife percep celelalte restaurante și să percepi aceleași tarife. Tabloul financiar al business-ului tău este diferit de cel al oricărui alt business de pe piață și trebuie să implementezi o strategie de tarifare care ia în considerare situația ta financiară unică.

  • Lipsa competențelor de marketing

Nu contează cât de bună este mâncarea ta, dacă nimeni nu știe asta, nu se va vinde. Mulți proprietari de restaurante se concentrează prea mult pe aspectele de operare și prea puțin pe marketing.

  • Un patron absent

Nu te poți baza pe altcineva să-ți conducă restaurantul în timp ce tu stai și culegi roadele. Business-urile din domeniul restaurantelor nu se pretează la “proprietari absenți”. Cu timpul, pe măsură ce abilitățile tale evoluează și înțelegerea ta asupra business-ului crește, poți începe să delegi din sarcinile importante.

  • Nu există un “Unique Selling Point” unic

Propoziția unică de vânzare este ceea ce vă diferențiază de celelalte restaurante. Clienții tăi au nevoie de un motiv pentru a te alege pe tine în locul concurenților tăi. S-ar putea să crezi sincer că mâncarea ta e mai bună ca a competiției, dar îți garantez că și ea crede și spune același lucru tuturor. Asta înseamnă că mesajul tău sună ca al concurenței. Da, trebuie să ai mâncare și servicii excelente, dar nu e suficient. Ai nevoie de ceva original pentru a vinde. Un ‘Unique Selling Point’. Aceasta este o emoție pe care o oferi clienților. Oamenii își amintesc de emoții mai mult timp decât de o porție bună de mâncare.

Sursă: Horeca.ro

        Impreuna in lumea afacerilor