Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Noi modificări aduse programului Start-up Nation: Plan de afaceri simplificat și cerințe mai clare privind obligațiile beneficiarilor

Start-up-Nation-650x435STIRE MIHAELAProgramul Start-up Nation a suferit o serie de modificări importante pe ultima sută de metri înainte de lansare. Secretarul de stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Ilan Laufer, a anunțat ieri, 18 mai 2017, în cadrul unei conferințe organizate la Universitatea din București și dedicate programului, că planul de afaceri a fost simplificat față de varianta publicată la începutul lunii mai.

De asemenea, și schema de minimis a suferit o serie de modificări, printre acestea numărându-se faptul că în calcularea ponderii echipamentelor tehnologice și software-urilor în totalul valorii planului de afaceri vor fi incluse și echipamentele încadrate în categoria obiectelor de inventar. Astfel, beneficiarii Programului ar urma să se încadreze mai ușor pentru obținerea celor 10 puncte acordate dacă echipamentele și software-urile reprezintă cel puțin 50% din valoarea totală a cheltuielilor.

Conform declarațiilor oficialilor prezenți, caracterul inovator al proiectului se va analiza în raport cu vechimea tehnologiei echipamentelor și software-ului achiziționate în cadrul proiectului. Cele 5 puncte aferente acestui criteriu se vor acorda dacă 25% din echipamentele tehnologice și software-ul achiziționate vor îngloba tehnologii inovative, nu mai vechi de 3 ani. Îndeplinirea acestui criteriu va fi demonstrată printr-un certificat eliberat de către producător, respectiv distribuitor ce va fi depus la prima cerere de rambursare/plată, beneficiarii fiind astfel constrânși să demonstreze îndeplinirea celor 2 condiții.

Alte clarificări referitoare la Program menționate în cadrul conferinței:

  • operatorii economici de tipul întreprindere individuală – II, persoană fizică autorizată – PFA și întreprinderi familiale – IF care au avut codul CAEN autorizat în anii 2016-2017  pot aplica pe același cod CAEN în cadrul programului (cu o firmă nou-înființată);
  • va fi necesară autorizarea codului CAEN până la momentul depunerii primei cereri de rambursare/cerere de plată;
  • angajarea persoanelor  defavorizate/șomeri/absolvenți după anul 2012 va fi demonstrată cel mai târziu la ultima cerere de rambursare/plată soluționând astfel neconcordanța dintre schema de minimis și planul de afaceri publicate în versiune draft la începutul lunii mai;
  • va fi permisă modificarea locației de implementare pentru beneficiari mai puțin pentru cei încadrați pe fonduri europene care vor fi restricționați la realocare în regiunea București-Ilfov și mediul rural conform regulamentelor aferente finanțărilor europene.
  • cursuri de perfecționare se vor putea realiza în limita a 3.000 lei în domeniile necesare, eliminându-se restricționarea efectuării doar a cursurilor de dezvoltare a abilităților antreprenoriale. De asemenea, cursurile efectuate nu trebuie sa fie acreditate ANC fiind eligibile și cursuri de perfecționare în afara țării.
  • halele/spațiile de producție sunt eligibile însă cheltuielile aferente construcției și amenajării spațiului rămân neeligibile.
  • nu este permisă decontarea cheltuielilor cu chiria aferente spațiilor închiriate între rude de până la gradul II.

Un aspect adus în discuție de către participanții la prezentare a fost dacă va fi obligatorie menținerea plafonului salarial în perioada de monitorizare de 2 ani  pentru locurile de muncă create, reprezentanții ministerului menționând că, deși acest aspect nu a fost prevăzut în mod expres în schemă, așteptarea este ca plafoanele salariale să fie menținute și după implementarea proiectului.

De asemenea, pentru a preîntâmpina problemele cauzate de fluctuația de personal oficialii au specificat că se poartă discuții pentru introducerea unui termen de 30 zile pentru ocuparea locului de muncă vacantat.

Implementarea programului se va realiza în parteneriat, cel mai probabil un partener din domeniul bancar, care va acorda beneficiarilor credite punte pentru implementarea planurilor de afaceri prin intermediul cererilor de rambursare. Creditele acordate vor fi garantate prin intermediul FNGCIMM, iar comisionul FNGCIMM va fi cheltuială eligibilă în cadrul programului.

Lansarea apelului de proiecte Start-up Nation este programată pentru începutul lunii iunie, urmând ca primele contracte de finanțare să fie semnate în luna august 2017. Documentele modificate (schema de minimis și planul de afaceri) ar urma să fie publicate săptămâna viitoare.

Mai multe informatii gasiti pe www.fonduri-structurale.ro.

        Impreuna in lumea afacerilor