Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

START UP in 2 pași - Educație Antreprenorială bazată pe inovare și ajutor de minimis

Clipboard01În data de 25 martie 2015 a avut loc, în sala Senatului din cadrul Universitatii Vasile Alecsandri Bacau, prima conferinta de comunicare organizata pentru proiectul POSDRU START-UP în doi paşi – Educatie Antreprenorială bazată pe inovare si ajutor de minimis.

Proiectul START – UP in 2 pasi este cofinantat de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

Partenerii in acest proiect sunt:

  • Camera de Comert si Industrie Brasov                             lider
  • Camera de Comert si Industrie Bacau                               P1
  • Centrul de Informare Tehnologica IRECSON Bucuresti     P2
  • Asociatia Happy Moms Brasov                                           P3

Obiectivul General al proiectului are in vedere:

  • Creşterea abilității persoanelor de a materializa idei de afaceri prin dezvoltarea competențelor antreprenoriale şi manageriale.

Proiectul își propune să răspundă presiunilor crescute de competitivitate ale unui mediu economic național și regional în schimbare, prin facilitarea și încurajarea creării de noi întreprinderi care să pătrundă în sectoare și domenii inovatoare de activitate.

Proiectul START-UP se derulează pe o perioada de 10 luni, in:

  • Regiunea de Dezvoltare Centru (județele Braşov, Alba, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu)
  • Regiunea de Dezvoltare Nord-Est  (județele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui)

Grupul tinta va fi format din cel putin 400 de persoane (din care 140 vor fi femei) avand varsta peste 18 ani, din care cel putin 200 persoane (50%) apartinand categoriei de varsta 18 – 25 ani inmatriculati in invatamantul superior.

Clipboard02 La conferinta de lansare care a avut loc in Bacau au participat peste 200 de persoane din grupul ţintă – persoane cu varsta cuprinsa intre 18 – 25 de ani, incadrati in invatamantul superior, interesate de a identifica oprtunitati privind imbunatatirea competentelor in domeniul antreprenorial si deschiderea de noi afaceri.

Principalele activități ale proiectului sunt:

  • Recrutarea, selecția şi înscrierea grupului țintă;
  • Activităţi integrate cuprinzând consiliere, sprijin pentru iniţierea afacerilor, activităţi de asistenţă şi post-asistenţă în sprijinul iniţierii afacerilor şi a ocupării pe cont propriu;
  • Activități de formare profesională în vederea dezvoltării şi consolidării competentelor antreprenoriale ale persoanelor cu vârsta peste 18 ani;
  • Dezvoltarea schemelor de ajutoare şi stimulente pentru a sprijini demararea activităţilor unei afaceri, antreprenoriatul şi ocuparea pe cont propriu;
  • Înființarea și dezvoltarea de întreprinderi în scopul ocupării pe cont propriu.

Etapa de inscriere la cursurile de formare profesionala are loc in perioada 30 martie 2015 – 10 aprilie 2015, prin completarea formularului de inscriere disponibil pe start.up.ccibv.ro

Dupa finalizarea cursurilor va avea loc un CONCURS DE PLANURI DE AFACERI, prin intermediul caruia vor fi selectate 48 de planuri de afaceri, cel puțin 2 planuri pentru județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, care vor fi finantate cu ajutor de minimis în valoare de maxim 25.000 euro / plan de afaceri.

Domeniile in care se vor infiinta start-up-urile sunt urmatoarele:

  • Industria auto si componente;
  • Tehnologia informatiilor si comunicatiilor;
  • Energie si management de mediu
  • Textile si pielarie;
  • Lemn si mobila;
  • Industrii creative: advertising, arhitectura, arte si antichitati, mestesuguri, design, moda, film, video si fotografie, software, jocuri si publishing electronic, muzica si performing arts, publishing, televiziune si radio
  • Sanatate si produse farmaceutice;
  • Bioeconomie (agricultura, silvicultura), biofarmaceutica si biotehnologii;
  • Procesarea alimentelor si a bauturilor;
  • Turism si ecoturism.

Metodologia de selectie a planurilor de afaceri va fi publicata pe site-ul proiectului pana la sfarsitul activitatii de formare, respectiv in luna mai 2015.

Informatii suplimentare despre proiect, perioadele de desfasurare ale cursurilor, criterii de selectie a participantilor la activitatile proiectului sunt disponibile pe startup.ccibv.ro

Urmatoarea conferinta de comunicare din Regiunea Nord Est va avea loc la Iasi, in data de 02 aprilie 2015, ora 12.00, în Amfiteatrul TCM 1, Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial din cadrul Universitatii Tehnice ”Gheorghe Asachi ” din Iasi.

        Impreuna in lumea afacerilor