Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Sediul electronic al operatorilor economici – dezbatere publica

big-a-fost-lansata-raportarea-statistica-electronicaSenatul Romaniei a lansat in dezbatere publica Proiectul de lege privind sediul electronic al operatorilor economici.

Este de notorietate ca sediul unei persoane juridice este un element esential in derularea activitatii acesteia, mai ales din perspectiva relationarii cu institutiile statului sau cu partenerii contractuali.

De asemenea, de existenta valabila a acestui sediu sunt conditionate anumite efecte juridice esentiale: valabilitatea citarii, curgerea unor termene, opozabilitatea unor acte sau fapte juridice etc.

Avand in vedere progresul tehnologic pe care Romania l-a inregistrat si asimilarea acestui nivel tehnologic in viata oricarei persoane, prezenta initiativa legislativa isi propune sa faciliteze derularea comunicarii si eliminarea multor costuri generate de tiparirea unor formulare, decizii, citatii si alte asemenea acte administrative, in paralel cu eliminarea unor intarzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin mentiunile efectuate de factorul postal sau agentul procedural: „lipsa destinatar”, „adresa indisponibila” etc.

Prezentul proiect presupune alocarea unei adrese de email odata cu inregistrarea fiscala a oricarui operator economic, o adresa de email care sa identifice in acelasi mod ca si codul de identificare fiscala sau codul unic de inregistrare, dupa caz, acel operator economic si care sa echivaleze cu „sediul electronic” al acesteia.

La fel de bine, asa cum fiecare operator economic este tinut sa respecte conditiile privitoare la existenta valabila a sediului, tot asa va fi tinuta sa se raporteze si la comunicarile prin posta electronica. Diferenta intre sediul fizic si cel electronic va consta in controlul asupra acestuia, sediul electronic fiind gazduit de catre Registrul Comertului si inscriptionat pe certificatul de inregistrare. In acest mod se elimina posibilitatea mutarii succesve a acestuia, sau a refuzului de a primi documente.

Aceasta adresa va avea acelasi continut ca si CIF-ul sau CUI-ul, permitand astfel oricarei persoane care doreste sa faca o comunicare, sa stie exact adresa de posta electronica a destinatarului.

Orice astfel de comunicare, fie ca este facuta intre privati sau intre institutii ale statului si privati va fi considerata oficial facuta si opozabila destinatarului la momentul primirii email-ului. Posibilitatea stergerii sau alterarii acestor comunicari va fi facuta sub controlul Registrului Comertului care va pune, la dispozitia instantelor judecatoresti, dovada activitatii contului respectiv.

Nu in ultimul rand, pentru operatorii economici care nu dispun de mijloace tehnice necesare folosirii in conditii normale, din cauza lipsei de semnal in anumite zone ale tarii sau pur si simplu pentru ca nu au aptitudinile necesare, exista posibilitatea de a da o declaratie prin care sa refuze acest serviciu.

Termenul limita de transmitere a opiniilor si observatiilor este 30 iulie 2015.

Propunerile, observatiile si sugestiile se pot transmite:

  1. On-line, la sectiunea:
  1. Direct, contactand Oficiul Juridic.

        Impreuna in lumea afacerilor