In relatiile cu actionarii / asociatii, autoritatile si institutiile cu atributii de avizare si control a functionarii agentilor economici, clientii, furnizorii si consumatorii, administratorilor le revine intreaga responsabilitate de gestionare a activitatii, resurselor materiale, mijloacelor fixe, resurselor umane si a patrimoniului firmei.
Conform Legii Societatilor Comerciale nr. 31/1990, administratorii raspund pentru toate obligatiile prevazute in dispozitiile legale, in actul constitutiv sau in contractul de mandat.
Administratorii sunt desemnati de catre adunarea generala a asociatilor / acţionarilor, cu exceptia primilor administratori, care sunt numiti prin actul constitutiv.
Administratorii pot fi revocati oricand de catre adunarea generala a asociatilor / acţionarilor.
Revocarea administratorilor trebuie să fie determinata de o cauza justa şi să nu fie intempestiva. În caz contrar, administratorul revocat are dreptul la daune-interese, despagubiri, pentru o astfel de revocare.
In aceasta situatie, se impune numirea unui nou administrator, care poate fi unul din asociati / actionari sau o persoana straina de societate.
Conform legii, toate modificarile privind revocarea, respectiv, numirea de administratori trebuie inregistrate in Registrul Comertului.
Pentru mai multe informatii, pentru intocmirea tuturor actelor necesare modificarilor impuse de numirea si revocarea administratorilor, in concordanta cu legislatia in vigoare, si inscrierea in Registrul Comertului, va sta la dispozitie Centrul de Infiintari Firme:
Birou Bacau E-mail: office@ccibc.ro Mobil: 0744.708.317 |
Birou Onesti E-mail: office@ccibc.ro Mobil: 0722.213.570 |
Birou Moinesti E-mail: office@ccibc.ro Mobil: 0722.213.570 |