Elaborarea strategiilor de dezvoltare
|
|
Strategia reprezinta un plan de actiune proiectat pe termen scurt, mediu sau lung, care include misiunea, obiectivele si scopul final al activitatii in cadrul unei firme / organizatii / institutii.
Strategia este cea care:
- defineste unicitatea organizatiei;
- stabileste cum se diferentiaza firma de concurenta;
- fixeaza care sunt avantajele organizatiei prin configurarea resurselor intr-un mediu competitiv;
- ghideaza managerul in crearea de avantaje competitive sustenabile, prin captarea oportunitatilor si minimizarea riscurilor.
Fara strategie nu exista o directie coerenta de actiune, iar in lipsa acesteia chiar si cele mai eficiente companii se pot transforma in esecuri.
Strategia cuprinde, in mod minimal:
- Definirea misiunii firmei – domeniul pe care trebuie sa-l acopere toate activitatile de planificare;
- Evaluarea situatiei – analiza factorilor interni si externi;
- Obiective preliminare si de performanta – bazate pe performantele anterioare si previziunile initiale ale companiei, cu corectiile impuse de realizarile efective;
- Dezvoltarea strategica – identificarea si evaluarea optiunilor strategice si alegerea uneia dintre ele;
- Implementarea – cuprinde programul de actiuni, bugete functionale si grafice de realizare in timp;
- Monitorizarea activitatii avand in vedere obiectivele urmarite.
Tipuri de strategii
- In functie de timpul pe care il vizeaza strategia: strategiile pot fi realizate pe termen scurt (pe o perioada mai scurta de 1 an), mediu (pe o perioada de la 1 – 5 ani) sau lung (pe o perioada mai mare de 5 ani).
- In functie de scopul final urmarit, respectiv strategii de redresare, strategii de consolidare si strategii de dezvoltare.
- strategiile de redresare urmaresc obtinerea unor performante calitative si cantitative similar celor realizate in perioada anterioara; ele vizeaza recuperarea unor piete sau segmente de piata pierdute prin eliminarea deficientelor si valorificarea superioara a atuurilor inregistrate in perioada anterioara.
- strategiile de consolidare, care urmaresc mentinerea si o usoara intarire a capacitatii competitive a firmei pentru obtinerea unor rezultate similare cu cele realizate in perioada trecuta. Aceasta strategie vizeaza o usoara intarire a laturii calitative a activitatii firmei
- strategii de dezvoltare, care vizeaza obtinerea unor performante calitative si cantitative superioare celor realizate in perioada trecuta, prin intarirea capacitatii competitive a firmei. Aceasta strategie impune promovarea unor schimbari calitative importante in toate domeniile de activitate ale firmei.
Firmele / organizatiile / institutiile trebuie sa-si stabileasca si sa actualizeze strategiile pentru a putea face fata situatiilor si provocarilor in permanenta schimbare din mediul economic / social.
In acest context, Camera de Comert si Industrie, prin Centrul pentru Dezvoltare Proiecte si Finantare Afaceri, furnizeaza firmelor / organizatiilor / institutiilor urmatoarele servicii:
- Consultanta privind realizare strategie:
- Elaborare strategii
- tarif – se stabileste pe baza unei antecalculatii
|
*Preturile includ TVA.
Membrii / Simpatizantii Camerei de Comert si Industrie Bacau beneficiaza de o reducere de pana la 25% a tarifului.
In vederea accesarii acestor servicii va rugam sa completati si sa trimiteti formularul Strategii.
Mai multe informatii puteti afla comunicand prin email: office@ccibc.ro, mobil: 0744.708.317 sau tel: 0234.570.010.