Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact
Home » Reglementarea pietei » Sedinta de informare obligatorie

Sedinta de informare


Medierea reprezinta o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terţe persoane specializate in calitate de mediator, in condiţii de neutralitate, imparţialitate, confidenţialitate si avand liberul consimţamant al parţilor.

Medierea se bazeaza pe increderea pe care parţile o acorda mediatorului, ca persoana apta sa faciliteze negocierile dintre ele şi sa le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile.

Daca legea nu prevede altfel, parţile, persoane fizice sau persoane juridice, pot recurge la mediere in mod voluntar, inclusiv dupa declanşarea unui proces in faţa instanţelor competente, convenind sa soluţioneze pe aceasta cale orice conflicte in materie civila, comerciala, de familie, in materie penala, precum şi in alte materii (art. 1 şi 2 alin. 1 din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator).

Potrivit Deciziei nr.266/2014 a C.C.R referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 200 din Codul de procedura civila, precum si celor ale art. 2 alin. (1) si (12) si art. 601 din Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 464, din 25 iunie 2014, in cazul in care partile vor opta pentru mediere, in scopul rezolvarii diferendelor existente intre ele, acestea se vor prezenta la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii doar in situatia in care vor considera necesara participarea la o astfel de sedinta, pentru informatii si lamuriri cu privire la avantajele medierii.

Cu aceasta ocazie, mediatorul are obligatia sa dea orice explicatii partilor cu privire la activitatea de mediere, pentru ca acestea sa inteleaga scopul, limitele si efectele medierii, in special asupra raporturilor ce constituie obiectul conflictului.

Obligativitatea participarii la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii nu priveste toate materiile in care este posibila medierea, ci este limitata expres la anumite domenii, acestea fiind urmatoarele:

  • in domeniul protectiei consumatorilor, cand consumatorul invoca existenta unui prejudiciu ca urmare a achizitionarii unui produs sau unui serviciu defectuos, a nerespectarii clauzelor contractuale ori garantiilor acordate, a existentei unor clauze abuzive cuprinse in contractele incheiate intre consumatori si operatorii economici ori a incalcarii altor drepturi prevazute in legislatia nationala sau a Uniunii Europene in domeniul protectiei consumatorilor;
  • in materia dreptului familiei (neintelegerile care tin de continuarea casatoriei, partajul de bunuri comune, exercitiul drepturilor parintesti, stabilirea domiciliului copiilor, contributia parintilor la intretinerea copiilor sau orice alte neintelegeri care apar in raporturile dintre soti cu privire la drepturi de care ei pot dispune potrivit legii);
  • in domeniul litigiilor privind posesia, granituirea, stramutarea de hotare, precum si in orice alte litigii care privesc raporturile de vecinatate;
  • in domeniul raspunderii profesionale in care poate fi angajata raspunderea profesionala, respectiv cauzele de malpraxis, in masura in care prin legi speciale nu este prevazuta o alta procedura;
  • in litigiile de munca izvorate din incheierea, executarea si incetarea contractelor individuale de munca;
  • in litigiile civile a caror valoare este sub 50.000 lei, cu exceptia litigiilor in care s-a pronuntat o hotarare executorie de deschidere a procedurii de insolventa, a actiunilor referitoare la Registrul Comertului si a cazurilor in care partile aleg sa recurga la procedurile prevazute la art. 999-1018 din Codul de procedura civila;
  • in cazul infractiunilor pentru care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate si impacarea partilor inlatura raspunderea penala, dupa formularea plangerii, daca faptuitorul este cunoscut sau a fost identificat, cu conditia ca victima sa isi exprime consimtamantul de a participa la sedinta de informare impreuna cu faptuitorul.
Contact

Pentru mai multe informatii si consultanta, va rugam sa ne contactati la Curtea de Arbitraj Comercial de pe langa Camera de Comert si Industrie Bacau; tel:0234.570.010, int. 130, email: ccibc@ccibc.ro.
Persoana de contact: Anca MATEI, Asistent arbitral.

Contact

Pentru a deveni membru al Camerei de Comert si Industrie Bacau va sta la dispozitieBiroul Relatii cu Membri tel: 0234.570.010, int. 101, email: ccibc@ccibc.ro sau secretarii Comisiilor de lucru

        Impreuna in lumea afacerilor