Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

20 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilor prin programe guvernamentale

teanc-de-bani-lei-arhivafoto.ro_Guvernul a aprobat, printr-un Memorandum, deblocarea sumei de 20 milioane lei, aferenta lunii iunie, pentru derularea, in 2015, a programelor finantate anual de la bugetul de stat in scopul sprijinirii sectorului intreprinderilor mici și mijlocii.

Suma de 20 milioane de lei reprezinta cea de-a patra transa deblocata in 2015, din fondurile ce urmeaza sa fie repartizate de Guvern pe o perioada de sase luni, in mod esalonat, pentru programele destinate IMM-urilor.

Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri aplica strategia și programul de guvernare in domeniile energetic și resurselor energetice, intreprinderilor mici și mijlocii, cooperatiei și mediului de afaceri, in concordanta cu cerintele economiei de piata și pentru stimularea initiativei operatorilor economici.

Astfel, programele implementate de minister și finantate din  bugetul de stat pentru infiintarea sau dezvoltarea de noi IMM-uri sunt:

  1. Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor și facilitatea accesului la finantare – STARTvizeaza facilitarea accesului la finantare a tinerilor intreprinzatori. Prin acest program sunt acordate alocatii financiare nerambursabile de maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 125.000 lei/beneficiar.
  2. Programul pentru stimularea infiintarii și dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri – SRL-D(Societate cu Raspundere Limitata – Debutant) vizeaza acordarea de sprijin oricarui cetatean roman care doreste sa iși deschida o afacere (si care nu a mai avut una pana acum), prin acordarea unui credit nerambursabil reprezentand cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 lei, din valoarea totala a cheltuielilor eligibile aferente planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare.
  3. Programul de dezvoltare și modernizare a activitatilor de comercializare a produselor și serviciilor de piata – COMERTurmareste: intarirea capacitatii operatorilor economici de promovare a produselor si serviciilor de piata, precum și dezvoltarea si modernizarea activitatii comerciantilor si prestatorilor de servicii de piata. Prin acest program, beneficiarii eligibili primesc o valoare a alocatiei financiare nerambursabile (AFN) de maximum 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA),  dar nu mai mult de 135.000 lei/beneficiar.
  4. Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul IMM-urilor – FEMEIA MANAGER urmareste:
  • imbunatatirea performantelor economice ale intreprinderilor existente conduse de femei, prin accesarea surselor de finantare de la bugetul de stat;
  • stimularea auto-angajarii si cresterea numarului de femei intreprinzator in cadrul comunitatilor de afaceri;
  • dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial in randul femeilor;
  • cresterea numarului de noi locuri de munca create in cadrul structurilor economice private conduse de femei si a beneficiilor aduse economiei nationale.

Prin Program se finanteaza implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri depuse de femeile antreprenor. Valoarea  alocatiei financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA) si  nu poate depasi suma de 41.500 lei/beneficiar.

  1. Programul national multianual de infiintare și dezvoltare de INCUBATOARE tehnologice și de afaceriare ca obiectiv general dezvoltarea sectorului intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) din Romania, prin infiintarea unor noi incubatoare de afaceri, precum si prin dezvoltarea incubatoarelor de afaceri deja existente.

Contravaloarea alocatiei de la bugetul Programului pentru constructia si/sau renovarea/reabilitarea si amenajarea fiecarei noi locatii care va fi inclusa in Program cu destinatia de  incubator de afaceri este de maximum 500.000 lei si de maximum 200.000 lei pentru reabilitarea/renovarea si reamenajarea cladirii incubatorului la inceputul fiecarui nou  ciclu de incubare.

  1. Obiectivul general al Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor și artizanatuluiil constituie stimularea dezvoltarii mestesugurilor si a micii industrii din Romania, a intaririi clasei de mici mestesugari si artizani, care isi desfasoara activitatea individual sau organizat prin intermediul asociatiilor ori al altor organizatii.

In anul 2015, Programul urmareste organizarea a opt Targuri Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri.

  1. Programul de dezvoltare antreprenoriala UNCTAD/ EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici și mijlociieste un program de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii IMM-urilor implementat de catre Ministerul Energiei, IMM si Mediului de Afaceri (MEIMMMA).

EMPRETEC este un program integrat de pregatire, care ofera intreprinzatorilor instruire si asistenta tehnica, precum si un cadru institutional pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale si cresterea competitivitatii pe piata locala si internationala a intreprinderilor mici si mijlocii.

Grupul tinta al programului include antreprenori existenti sau potentiali precum si top manageri, inclusiv specialisti din organizatii publice sau private presupusi a se comporta de o maniera antreprenoriala sau manageriala.

Prin Legea bugetului de stat pentru 2015, este prevazuta suma de 166,8 milioane de lei pentru dezvoltarea si sustinerea infiintarii de noi IMM. Suplimentar fata de aceste fonduri, in lunile martie, aprilie și mai Guvernul a deblocat suma de 40 de milioane de lei, destinata sprijinirii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii.

Potrivit procedurilor din cadrul programelor mentionate, etapele de implementare pana la plata beneficiarilor dureaza minimum sase luni, acestea fiind urmatoarele: inscriere solicitanti, depunere documente, verificare administrativa și de eligibilitate, semnare contracte de finantare, efectuare cheltuieli, depunere deconturi, certificare cheltuieli. Astfel, beneficiarii se prezinta la decont incepand cu luna octombrie, platile efectuandu-se in perioada octombrie -15 decembrie.

Pentru Informatii suplimentare, va sta la dispozitie Centrul pentru Dezvoltare Proiecte si Finantare Afaceri, tel 0234/510.070, int.151, email office@ccibc.ro, Remus PASCU, Director.

        Impreuna in lumea afacerilor