In data de 20 februarie 2015, Camera de Comert si Industrie a Romaniei in colaborare cu Institutul Bancar Roman organizeaza Seminarul “Reglementari in domeniul livrarii marfurilor in comertul international – INCOTERMS 2010”
Seminarul ofera o imagine de ansamblu si o intelegere corecta a noilor reguli Intcoterms 2010 si impactul acestora asupra comertului international. INCOTERMS reprezinta conditii de livrare recunoscute si acceptate pe plan international definind obligatiile, riscurile si costurile suportate de cumparator si de vanzator, in derularea unei tranzactii interne/externe.
Seminarul va prezenta nu doar schimbarile aduse de INCOTERMS 2010, ci va si oferi participantilor posibilitatea intelegerii scopului, utilizarii si aplicarii acestor reguli in practica comerciala, cu impact asupra obligatiilor, costurilor si riscurilor pe care si le asuma partenerii contractuali.
Tematica seminarului cuprinde:
- Scopul si aplicabilitatea INCOTERMS;
- INCOTERMS 2010 versus INCOTERMS 2000;
- Clasificarea conditiilor de livrare:
- pentru orice modalitatea de transport: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP;
- pentru transportul maritim: FAS, FOB, CFR, CIF;
- Regulile INCOTERMS 2010, riscuri si asigurare; asigurarea incarcaturii versus responsabilitatea transportatorului;
- INCOTERMS 2010 si informatiile legate de securitate;
- Corelatia dintre documentele comerciale furnizate conform INCOTERMS 2010 si modalitatea de decontare stabilita in contract(ex: acreditivul documentar)
Seminarul are loc in 20 februarie 2015, intervalul orar 9.30 – 17.00, la sediul CCIR din bd. Octavian Goga, nr. 2, sector 3, Bucuresti, în sala Basarabia, etaj 3, tronson II.
Lector: Gabriela HARTESCU, Director General, Institutul Bancar Roman, Doctor in Economie – specializarea Finante. Doamna Gabriela Hartescu este expert in comertul international, cu o experienta de peste 15 ani in training. In aceasta perioada a sustinut seminarii pentru specialistii din banci, institutii financiare ne-bancare si companii pe teme legate de: decontari externe, garantii bancare in comertul international, surse alternative de finantare a operatiunilor de export-import, introducere in banking, bancile si operatiunile bancare, instrumente de plata, etc.
Tariful de participare pentru membrii CCI Bacău este de 320 RON + TVA/participant.
Se acorda reducere 10% pentru participarea a minim 3 persoane din cadrul aceleasi organizatii.
Termenul limita de inscriere este 18 februarie a.c.
Pentru inscrieri va sta la dispoziţie Centrul de Promovare Economică – PromEc Bacău, tel 0234/570010, int. 120, email office@ccibc.ro Andrei HACIGHEANU, consultant cameral, mobil 0756.128.944.