Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Problemele si nevoile firmelor din zona Moinesti, Comanesti, Darmanesti si Valea Muntelui

112In vederea sustinerii intereselor generale ale firmelor in relatiile cu autoritatile si institutiile publice, cu bancile si societatile de asigurari, cu furnizorii de utilitati: energie electrica, gaze, apa, telefonie, internet, precum si cu alte organisme, Camera de Comert si Industrie Bacau a organizat, joi 05 martie 2015, ora 11,00 la Biblioteca Municipala Moinesti, intalnirea – dialog cu tema

 ″Identificarea problemelor si nevoilor firmelor″

La intalnire au fost invitate sa participe firme din zona Moinesti, respectiv comunele: Agas, Asau, Ardeoani, Balcani, Beresti Tazlau, Brusturoasa, Ghimes Faget, Magiresti, Palanca, Poduri, Scorteni, Solont, Zemes, orasele: Darmanesti, Comanesti si municipiul Moinesti.

Au participat reprezentantii a 15 firme cu sediul in Moinesti, Comanesti, Darmanesti, Agas, şi Asau, subiectele dezbatute vizand problemele pe care le intampina acestea in activitatea curenta, nevoile pe care le au acestea, propuneri privind dezvoltarea economica a zonei, a judetului si bunul mers al afacerilor.

Intalnirea a debutat cu prezentarea economiei zonei Moinesti prin prisma principalilor indicatori economici respectiv: numarul firmelor active, cifra de afaceri, profitul realizat si numarul de salariati.

In zona Moinesti activeaza 1.141 societati care reprezinta 12,2% din totalul firmelor active din judet avand o cifra de afaceri de 201,53 mil Euro, respectiv 6% din cifra de afaceri totala a societatilor active din jud. Bacau.

Cei 6.475 salariati din zona Moinesti reprezinta 9% din numarul total de salariati din jud. Bacau.

Intalnirea a continuat cu prezentarea de catre firmele participante a principalelor probleme si nevoi cu care acestea se confrunta in activitatea curenta, dintre care mentionam:

  • instabilitatea cadrului legislativ, multitudinea de modificari aduse Codului Fiscal şi Codului de Procedură Fiscală care impiedica firmele in a-si planificat in mod real si corect bugetul de venituri si chetuieli
  • presiunea fiscala impovaratoare pentru agentii economici, mai ales in ceea ce priveste plata TVA la facturare, nu la incasare, fapt ce pune in dificultate  firmele care sunt obligate sa plateasca lunar TVA-ul pe facturile emise, desi incasarile se realizeaza mult mai tarziu
  • impozitare dubla a profitului – o data impozit pe profit – 16% si inca o data impozit pe dividende
  • lipsa unor facilitati pentru reinvestirea profitului – scutirea de la plata impozitului
  • valoarea contributilor salariale platite de angajati si angajatori foarte ridicata, fapt ce incurajeaza munca la negru, salarii mici pentru salariati, cu implicatii majore asupra puterii de cumparare, reducerea consumului, plecarea specialistilor in strainatate – la locuri de munca mai bine platite
  • lipsa personalului calificat, cauzata de inexistenta unitatilor de invatamant profesionale, necorelarea ofertei educationale a unitatilor de invatamant existente cu cererea de pe piata muncii, fapt ce afecteaza calitatea lucrarilor executate de firme cu persoane necalificate
  • lipsa unor masuri de combatere a muncii la negru, aceasta afectand major concurenta loiala de pe piata
  • abuzuri din partea E.ON în relatia cu agentii economici
  • lipsa unei simetrii juridice a firmelor in relatia cu Statul – daca firma nu plateste contributiile / taxele / impozitele la Stat, in decurs de 10 zile ii sunt blocate conturile, chiar daca firma nu poate efectua platile deoarece are de incasat de la Stat
  • lipsa unei legislatii privind relatia dintre beneficiarul lucrarii – antreprenor si subcontractantii acestuia, in ceea ce priveste obligatia beneficiarului de a plati subcontractantul in momentul in care beneficiarul incaseaza de la autoritatea contractanta

In vederea soluţionării problemelor identificate în cadrul întâlnirii, Camera de Comert si Industrie Bacau va întreprinde o serie de demersuri catre autoritatile de la nivel local, judetean, regional si national astfel incat deciziile adoptate de catre acestea sa fie fundamentate pe necesitatile reale ale firmelor.

Aceasta intalnire va fi urmata de evenimente similare organizate in cursul lunii martie 2015 cu firmele din zonele Onesti si Bacau.

        Impreuna in lumea afacerilor