Programul de promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat, Ministerul Economiei, administreaza fondurile de participare a operatorilor economici, sub pavilion national, la targuri si expozitii internationale, in vederea promovarii exportului de produse romanesti pe pietele tinta.
Programul targurilor internationale finantate prin Programul de Promovare al Exporturilor in al doilea trimestru din anul 2015 este urmatorul:
Nr. crt. | Denumirea târgului și locatia | Profilul târgului | Perioada de desfasurare |
1. | May Design Series, Londra | fabricarea mobilierului din lemn, decorațiuni interioare, obiecte din ceramică, sticlărie, obiecte de decor din piatră naturală semiprețioasă, produse de ambientare interioarăși design | 17-19 mai |
2. | London International Wine Fair | vinuri şi băuturi alcoolice | 18-20 mai |
3. | PLMA, Amsterdam | produse alimentare | 19-20 mai |
4. | Beautyworld Middle East, Dubai | produse cosmetice şi naturiste | 26-28 mai |
5. | Project Lebanon | materiale de construcţii şi servicii antrepriză | 2-5 iunie |
6. | Nor Shipping Oslo | industria navală | 2-5 iunie |
7. | CommunicAsia (Communication Asia & Enterprise IT), Singapore | tehnologia informației și comunicațiilor | 2-5 iunie |
8. | EXPO RIVA SCHUCH, Riva del Garda | produse pielărie | 13-16 iunie |
9. | Vinexpo Bordeaux | vinuri şi băuturi alcoolice | 14-18 iunie |
10. | International Air Show Le Bourget, Paris | industria aeronautică | 15-21 iunie |
Ministerul Economiei suporta, partial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind participarea la targuri si expozitii internationale, dupa cum urmeaza:
- suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul si cazarea pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile publice,
- suportarea totala a cheltuielilor privind:
- transportul, asigurarea si manipularea exponatelor, mostrelor si materialelor publicitare, formalitatile vamale aferente acestora,
- depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfasurarii actiunii promotionale,
- elaborarea proiectului de executie a standului,
- inchirierea, construirea si/sau amenajarea spatiului expozitional, transportul materialelor aferente,
- cheltuielile generale pe perioada de desfasurare a actiunilor promotionale,
- cheltuielile de reprezentare si de protocol,
- cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizeaza si coordoneaza actiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramura sau a asociatei profesionale care contribuie la realizare actiunii respective,
- cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare si promovare cu caracter economic general si pentru mediatizarea prezentei romanesti la actiunile promotionale,
- cheltuielile aferente comisionului prevazut in contractul incheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor nationale, standurilor specializate pe produse si mini-expozitiilor, precum si
- alte cheltuieli care se justifica a fi alocate pentru realizarea targurilor si expozitiilor internationale, cu aprobarea ordonatorului de credite.
Pentru informatii suplimentare, va stam la dispozitie la Centrul de Promovare Economica – PromEc Bacau, tel: 0234.570.010, fax: 0234.571.070, email: office@ccibc.ro,