Au inceput inscrierile in cadrul Programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015, care are ca obiectiv principal stimularea infiintarii de noi microintreprinderi, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale întreprinzătorilor debutanți în afaceri în scopul implicării acestora în structuri economice private.
Aplicația este deschisă pentru înscriere începând cu data de 10.09.2015, ora 10.00, până la data de 24.09.2015, ora 20,00.
Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanțare și completarea planului de afaceri în vederea obținerii finanțării se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro conform prevederilor Ordinului nr.1009/06.08.2015 al Ministrului energiei, întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri.
Prin Program, se finanțează implementarea planurilor de afaceri,în ordinea descrescatoare a punctajelor obținute, în următoarele condiții:
- Alocație Financiară Nerambursabilă – maxim 50% din valoarea cheltulelilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 44.821 lei/beneficiar;
- Contribuție proprie sau credit bancar – minim 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.
Pentru încadrarea în Program, microîntreprinderea înființată de întreprinzatorul debutant trebuie să îndeplineasca cumulativ următoarale condiții:
a) este societate comercială cu răspundere limitată-debutantă (SRL-D), care funcționează pe durată nedeterminată, în condițiile Legii 31/1990 privind societățile comerciale;
b) se încadrează în categoria microîntreprinderilor în condițiile Legii 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si ale OUG nr. 6/2011 02.2011
c) este înfințată de un întreprinzător debutant, ca asociat unic, sau de cel mult 5 (cinci) întreprinzători debutanți asociati;
d) este administrată de asociatul unic sau de unul sau mai mulți administratori dintre asociați;
e) are in obiectul de activitate cel mult 5 (cinci) grupe de activitate prevăzute de clasificarea activităților din economia națională în vigoare (CAEN Rev 2).
f) nu au beneficiat de alocație financiară nerambursabilă -în cadrul Programului în anii anteriori
g) nu au depășit plafonul de minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciții financiare pentru o întreprindere unică, așa cum este acesta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis și 100.000 Euro pe durata a trei exrcitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transl[port de marfuri in contextual tertilor sau contra
h) nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru. Solicitanții care au datorii eșalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.
i) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității; .:
i) nu sunt în dificultate, în conformitate cu prevederile “Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate”, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr.C 249/1/31.07.2014;
k) nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene /OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat/ajutor de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperata,
Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe din urmatoarele categorii eligibile:
1) INVESTIȚIILE ÎN ACTIVE CORPORALE referitoare la:
a) Terenuri pentru realizarea de construcții/amenajare efectuate în cadrul proiectului, destinate activității pentru care s-a solicitat finanțarea; achiziționarea de terenuri fara constructie/amenajare efectuate in cadrul proiectului nu reprezinta cheltuiala eligibila in Program; amenajarea pe teenuri inchiriate/concesionate pentru realizarea activitatilor proiectului reprezinta cheltuiala eligibila numai pentru realizarea activitatilor sportive, recreative si distractive (diviziunea 93)
b) Construcții pentru desfășurarea activității pentru care s-a solicitat finanțarea;
c) Achiziționarea de spații destinate realizării activității pentru care s-a solicitat finanțare. Costurile de spațiu cuprind: spațiu de birouri; spațiu de producție: spațiu de desfășurare activități comerciale și prestări servicii; spațiu de depozitare.
d) Achiziționarea de mobilier pentru dotarea spațiilor amenajate destinate activității pentru care s-a solicitat finanțarea;
e) Echipamente tehnologice, masini, utilaje și instalații de lucru, aparate și instalații de masură, control și reglare, tehnică de calcul, etc;
f) Achiziționarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepția vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările și completările ulterioare, respectiv cu excepția vehiculelor de transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra
g) achizitionarea de instalatii de incalzire sau climatizare aferente spatiului de productie/servicii/comert;
2) INVESTIȚIILE ÎN ACTIVE NECORPORALE referitoare la: brevete de invenție, design industrial, mărci de produse și servicii (francize, etichetare ecologică, licențe și software, etc.); realizare site (maxim 10.000 lei) – pentru prezentarea activității solicitantului și a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu dețin alt site și care trebuie să fie funcțional la data depunerii cererii de eliberare a AFN.
Microîntreprinderile SRL-D· trebuie să îndeplinească, conform criteriilor de evaluare a planului de afaceri criteriul minim obligatoriu privind ponderea investițiilor (corporale și necorporale) de minim 40% din totalul cheltuielilor eligibile, nerespectarea acestuia conducând la respingerea planului de afaceri.
3) ALTE COSTURI DE OPERARE referitoare la:
a) Costuri curente:
- Materii prime, mărfuri;
- Materiale consumabile, materiale auxiliare:
b) Costuri de personal (salarii, costuri asiqurarări sociale);
c) Costuri de training și formare personal;
Servicii externe: contabilitate; consultanță fiscală; consultanță jundică: consultanță în management; consultanță IT; consultant PR, consultant pentru intocmirea planului de afaceri, aceasta fiind singura cheltuială care se poate realiza înainte de semnarea contractului de finanțare.
Cheltuielile cu serviciile de consultanță de orice tip nu pot depăși 4% din valoarea totală eligibilă a proiectului, mai puțin consultanța. Furnizorii de servicii de consultanță eligibili în cadrul Programului pot fi numai societăți sau organizații furnizoare de consultanță autorizate, având ca activitate autorizata una dintre activitățile incluse în cod CAEN clasa 70
d) Costurile legate de incalzire, gaz, electricitate, curatenie, reparatii, asigurare, apa/canal, gunoi
e) Costuri legate de procesul de vânzare:
f) Costuri administrative;
g) Chirii pentru spații de birouri, producție, de desfășurare activități comerciale și prestări servicii, depozitare (solicitantul va face dovada închirierii spațiului pentru care solicită chiria pe o perioadă de minim 3 ani);
h) Alte costuri conexe legate de Condul CAEN accesat în cadrul Programului :
- racordarea la utilități : apă, gaz, electricitate, canalizare;infrastructura necesară racordării la utilități: drum de acces, reabilitări, amenajări:
- asigurarea normelor de protecția muncii, de protecția mediului.
i) Comisionul de garantare aferent anului acordării garanției, datorat Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii – SA – F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) în cazul garanțiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul Programului, pentru soncitanții care asiqură contribuția proprie din credit;
Pentru a fi incluse în investiția eligibilă, activele corporale și necorporale trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să rămână în proprietatea microîntreprinderii R.L.-D. care a beneficiat de ajutor de minimis cel puțin 3 ani începînd cu anul următor acordării de AFN;
b) să fie considerate active (mijloace fixe) sau obiectede inventar;
c) să fie achiziționate în condiții de plată, respectiv să fie întocmit un dosar de achiziție conform punctului 9 din prezenta procedură;
d) să fie incluse în categoria activelor proprii ale microîntreprinderii S.R.L.-D., să ramână în locația acesteia pentru cel puțin 3 ani începând cu anul următor acordării de AFN și să fie utilizate pentru derularea activității finanțate.
Nu se admit furnizori care au in structura actionariatului administrator.actionari/asociati/asociati unici ai societatilor debutante solicitate, rude, si afini pana la gradul II inclusiv.
Informatii suplimentare se pot obtine contactand Centrul de Dezvoltare Proiecte si Finantare Afaceri din cadrul CCI Bacau,la telefon 0234-570010 sau pe email la adresa office@ccibc.ro persoana de contact Remus Pascu,director.
Sursa: Biroul de presă al OTIMMC lasi