Redam mai jos noutatile aduse odata cu aprobarea ordinului cu privire la procedura de furnizare de informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2016, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a legiferat, prin art. 61 „Obligatia institutiilor de credit de a furniza informatii”, dupa cum urmeaza:
(1) Institutiile de credit au obligatia ca, la solicitarea organului fiscal central, sa comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitarii, toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.
(2) Institutiile de credit sunt obligate sa comunice organului fiscal central, zilnic, urmatoarele informatii:
a) lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica ce deschid ori inchid conturi, precum si datele de identificare ale persoanelor care detin dreptul de semnatura pentru conturile deschise la acestea;
b) lista persoanelor care inchiriaza casete de valori, precum si incetarea contractului de inchiriere.
(4) Persoanele fizice, persoanele juridice si orice alte entitati care au obligatiatransmiterii de informatii catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a SpalariiBanilor, potrivit Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului, republicata, cu modificarile ulterioare, transmit concomitent si pe acelasi format informatiile respective si catre A.N.A.F.
Potrivit prevederilor alin. 6 art. 61 din Legea nr. 207/2015, “procedura de aplicare a prezentului articol se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.”, sens in care proiectul de ordin propus are urmatoarea structura: ·
- procedura de furnizare de informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala;
- instructiunile cu privire la modul de transmitere a datelor si informatiilor prevazute in anexa A;
- anexa A1 referitoare la documentele ce trebuie depuse in vederea inregistrarii administratorului; ·
- anexa A2 referitoare la datele ce trebuie completate online in sistemul informatic MFP-ANAF in vederea inregistrarii utilizatorilor comuni; ·
- anexa A3 referitoare la formularul de acceptanta.
Sursa:www.conta.ro