Un restaurant este o investiție complexă în care fiecare detaliu contează. Se spune că atunci când mergi la un restaurant, mai întâi“mănânci cu ochii” și abia apoi cu gura. O mare parte din impactul pe care îl are un preparat asupra celui care îl gustă este dat de modul de prezentare. În acest context, vesela devine deosebit de importantă pentru un restaurant.
“Ca patron de restaurant trebuie să fii atent la cum te prezinți în fața clienților. Am văzut foarte multe locații care deși au mâncare bună folosesc farfurii înnegrite, zgâriate sau ciobite. Sau tacâmuri zgâriate și foarte uzate. Vesela este foarte importantă pentru un restaurant. Oricât de bună ar fi mâncarea, dacă nu este servită și prezentată pe o farfurie arătoasă degeaba. Mai întâi mănânci cu ochii. Tacâmurile și paharele sunt de asemenea foarte importante, pentru că sunt singurele pe care le atingem cu buzele”, spune Umit Ucurum, Sales Director la DECORIUM.
Compania DECORIUM vine în întâmpinarea nevoilor operatorilor din sectorul HoReCa cu soluții complete pentru dotarea unităților din acest sector de activitate – veselă, tacâmuri, obiecte din inox și sticlă, produse textile.
Umit Ucurum a povestit, într-un interviu, despre importanța acestor produse pentru unitățile horeca.
Ce ne puteți spune despre activitatea DECORIUM în sectorul horeca?
Firma Decorium este destul de veche pe piață, avem un portofoliu de clienți solid din care fac parte hoteluri și restaurante cu care lucrăm direct, dar colaborăm și cu distribuitori de produse horeca, angrouri, magazine și cu rețeaua Dedeman. Sunt foarte multe hoteluri și restaurante cu care lucrăm. Ca și număr, în zona litoralului și zona Valea Prahovei sunt cele mai multe unități horeca cu care colaborăm.
Câteva nume din industrie cu care lucrăm direct sunt: Continental, InterContinental, Marriott, Hotel Capitol din Constanța, hotel Orizont din Sinaia, hotel Aro Palace din Brașov, Athenee Palace Hilton, restaurant Argentine, restaurant Four Seasons Dorobanți, Harem Restaurant, Embassy Park Herăstrău și foarte mulți alții.
Care sunt principalele criterii pe care operatorii horeca ar trebui să le aibă în vedere atunci când doresc să-și doteze unitatea?
Criteriile diferă la fiecare client în parte, ce aș vrea să subliniez este faptul că foarte mulți investitori din domeniul horeca din România nu sunt conștienți de faptul că o investiție nu trebuie neapărat să fie ieftină. Din păcate nu conștientizează acest lucru și mulți nu știu să facă investiția cum trebuie. În mod normal, pentru o investiție în această zonă este nevoie de produse de calitate, mai ales pe partea de echipamente, accesorii, care sunt foarte importante.
Mulți se gândesc: de ce să dau mai mulți bani pe un produs, când unul mai ieftin face același lucru? Și când le e lumea mai dragă, atunci îi lasă aparatul și nu pot să mai facă mâncare. Tocmai pentru că a achiziționat un echipament mai ieftin cu 30-40% față de cel normal. Sau sunt unii care cumpără numai accesorii ieftine. Au o locație destul de drăguță, mâncare foarte bună și gustoasă, dar nu au o farfurie adecvată, tacâmuri și pahare adecvate, care să le ofere clienților un prim impact vizual plăcut.
Noi ca și distribuitor importator spunem același lucru de ani de zile: Vesela este foarte importantă. Oricât de bună mâncarea ar fi, dacă nu este servită și prezentată pe o farfurie arătoasă degeaba. Și tacâmurile și paharele sunt importante, sunt singurele pe care le atingem cu buzele!
La ce interval de timp ar trebui operatorii horeca să facă un “refresh” la acest capitol?
Unii merg cu aceste produse mulți ani. Depinde. Cel mai important aspect ar fi starea produselor pe care le folosești. În primul rând, ca patron de local trebuie să știi cu ce te prezinți în fața clienților.
Eu am văzut foarte multe locații care, deși au mâncare bună, folosesc farfurii înnegrite, zgâriate sau ciobite. Sau tacâmuri zgâriate, uzate. Lucrurile acestea le vezi, depinde de tine ca patron dacă vrei să le schimbi sau nu. Unii spun: las că merge și așa. De fapt nu merge așa. Mulți realizează la un moment dat că au eșuat și se întreabă de ce. Detaliile sunt foarte importante într-un restaurant, este o industrie a detaliilor. Trebuie să fii atent la aceste lucruri. Mai întâi mănânci cu ochii.
Care sunt atu-urile produselor Decorium?
Cel mai important avantaj este că lucrăm cu producători renumiți în lume, atât ca produse cât și ca mărimea fabricii. Pasabahçe, fabrica de sticlărie cu care lucrăm e a doua ca mărime în lume; la porțelan lucrăm cu una dintre cele mai mari fabrici de porțelan din Europa și cea mai mare din Turcia, la tacâmuri la fel. Un alt avantaj este raportul calitate-preț corect. Durabilitatea este o altă calitate a produselor noastre. Acum 8 ani un client din Botoșani a cumpărat veselă de la noi și acum a venit să cumpere tot de la noi, aceeași veselă. Ne-a spus că mai are și acum din vesela pe care a cumpărat-o atunci.
Care sunt cele mai căutate produse din portofoliul Decorium?
Toate sunt căutate. Paharele se vând foarte bine, ele sunt consumabile, se sparg, porțelanul și tacâmurile nu sunt chiar așa des schimbate, dar paharele da. Deci în primul rând paharele, sticlăria reprezintă produsul nostru de top. Cele mai mari vânzări le avem la sticlărie.
Ce ne puteți spune despre serviciile de personalizare pe care le oferiți?
Pentru clienții noștri din sectorul HoReCa și nu numai, oferim și servicii de personalizare a veselei și sticlăriei. Pentru o mai bună listare în piață a produselor producătorilor de vin-alcool, DECORIUM personalizează produsele din sticlă la cererea acestora. Personalizăm pahare de vin, de șampanie, de coniac, scrumiere, carafe ș.a. De exemplu, pentru Recaș personalizăm pahare și carafe, la Alexandrion facem pahare de coniac, la Philip Morris am făcut scrumiere Marlboro, la Stalinskaya am făcut pahare și scrumiere, la Jidvei pahare, la Casa Panciu, la Averești – carafe și pahare.
Sursa: www.horeca.ro