Pe forumul club legislatia muncii a fost prezentata problema privind eliberarea adeverintei de vechime la solicitarea salariatului avand CIM incheiat pe perioada determinata. Ce alte documente mai primeste salariatul la plecarea din firma?
Raspunsul expertului in legislatia muncii a fost: in cazul incetarii contractului individual de munca, angajatorul este obligat prin lege sa elibereze o serie de documente, dar numai la solicitarea fostului salariat.
Angajatorul este obligat sa elibereze copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana angajatului, potrivit articolului 8, alineatul 3 dinHotarâarea Guvernului 500/2011.
In cazul incetarii contractului de munca prin acordul partilor, angajatorul are obligatia de a furniza angajatului urmatoarele acte, la cererea acestuia:
-decizia de incetare a raporturilor de munca (a CIM)
-nota de lichidare (din care sa reiasa daca partile au datorii neachitate una fata de alta)
-adeverinta de concedii medicale pentru ultimele 12 luni
-adeverinta de venit pentru ultimele 12 luni (care inlocuieşte fisa fiscala)
-adeverinta de vechime in cadrul companiei.