Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

In ce scop utilizeaza companiile din Romania social media?

ws-social-media-imageIn 2015, 91% dintre respondenti declara ca utilizarea retelelor sociale le ofera un avantaj competitiv fata de companiile care nu folosesc retele sociale. In topul ariilor de utilizare raman marketing-ul, vanzarea si recrutarea. Cresteri semnificative ofera networkingul (48% dintre respondenti, +13% fata de 2014) si analiza competitiva (21% dintre respondenti, +6% fata de 2014).

Cresterea notorietatii si expunerii in piata raman cele mai importante beneficii ale utilizarii retelelor sociale; 53% dintre respondenti vorbesc despre generarea de oportunitati de vanzare si 37% dintre respondenti afirma ca utilizarea mediilor sociale au produs o crestere efectiva in venituri (+3% fata de 2014). Chiar daca se constata o scadere fata de anul trecut, aproape jumatate dintre respondenti apreciaza fidelizarea clientilor prin folosirea retelelor sociale.

64% dintre respondenti considera ca generarea de oportunitati de vanzare in cadrul retelelor sociale este eficienta, iar 30% sunt indecisi referitor la acest lucru. 59% dintre respondenti declara ca influenteaza prospectarea si identificarea oportunitatilor de vanzare prin intermediul retelelor sociale, 41% declara ca pot precalifica oportunitatile prin colectarea de informatii si 35% pot sustine ofertarea prin discutii si demonstratii online despre produsele sau serviciile ofertate. La polul opus, 18% dintre companii spun ca nu utilizeaza retelele de socializare in procesul de vanzare, un procent mai mare decat cel inregistrat in 2014.

Utilizarea retelelor sociale pentru recrutarea de personal se mentine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancara, cu 56% dintre respondenti. Institutiile financiar-bancare semnaleaza si utilizarea retelelor sociale pentru imbunatatirea brandului de bun angajator (56%). Pe de alta parte 75% dintre respondentii din turism si 70% dintre respondentii din comert utilizeaza retelele sociale pentru fidelizarea clientilor.

Social media modifica relatia consumatorului cu produsul si cu furnizorul. Consumatorul actual revendica tot mai mult rolul de partener in generarea modelelor de produs si/sau serviciu, ca urmare a experientei pe care a avut-o si a faptului ca ii pasa de brand. Spatiul cel mai usor de accesat pentru inputul consumatorului, social media, devine incubator de idei pentru dezvoltare de produs pentru companii. Dincolo de co-generarea de idei, social media poate converti demersul de marketing in vanzari. Ratele de conversie a demersului de marketing si relevanta vanzarii in social media difera in functie de industrie, dar intotdeauna consolideaza softpower-ul companiilor”, spune Constantin Magdalina, Knowledge Management Senior, EY Romania.

Sursa: horeca.ro

        Impreuna in lumea afacerilor