Social media este unul dintre instrumentele de marketing pe care restaurantele ar trebui să mizeze în strategia lor de promovare digitală. Însă nu e suficient doar să fii acolo, trebuie să știi să folosești acest instrument de marketing în mod corect, pentru a avea rezultate. Din păcate, foarte multe restaurante folosesc acest canal de promovare “după ureche”; vă prezentăm 7 greșeli comune pe care le fac restaurantele în social media:
- Confundă pagina restaurantului cu contul personal
Nu este nimic rău în a folosi Twitter, Facebook și Pinterest în scop personal, dar nu confunda pagina restaurantului cu contul personal. A posta conținut neadecvat business-ului tău (care nu are absolut nicio legătură cu acesta), îi va face confuzi pe followerii tăi și, în cel mai rău caz, aceștia vor înceta să îți mai urmărească activitatea online (între paranteze menționat, am văzut poze cu pisici pe paginile de facebook ale unor restaurante…). - Nu postează suficient de des
Ai creat o pagină cu gândul de a-ți promova restaurantul, dar nu ai mai vizitat-o de o bună perioadă de timp? Dacă nu postezi nimic pe acea pagină, nici ea nu îți va aduce nimic… Este important ca persoana care se ocupă de pagina restaurantului să o acceseze cel puțin o dată pe zi. Nu trebuie să postezi zilnic, dar este important să fii prezent acolo și să continui să interacționezi cu clienții și, de ce nu, și cu alte branduri.
Nu există niciun sens în a folosi social media ca să-ți promovezi restaurantul, dacă nu folosești social media pentru a-ți promova restaurantul (are sens?). - Postează prea des
A nu posta suficient de des nu este bine, dar a posta prea mult poate de deveni de-a dreptul dăunător pentru business-ul tău. E bine că îți dorești să fii activ, dar ai grijă cât de activ pentru că s-ar putea să le induci clienților o stare de suprasaturație. Ai văzut vreodată o reclamă la televizor de prea multe ori? După un timp, ea își pierde efectul și schimbi canalul atunci când reîncepe să ruleze. Același lucru se întâmplă și în canalele sociale. Postările prea dese nu sunt indicate! - Nu răspund la comentariile clienților
Întreaga esență a ‘social media’ este de a fi social. Platformele social media sunt făcute pentru interacțiune, așa că nu ignora acest aspect. Unul dintre principalele beneficii ale canalelor social media este tocmai că îți permit să interacționezi cu clienții la un nivel mai personal. Dacă nu faci asta, ei vor simți că îi tratezi cu răceală. De exemplu, dacă cineva postează un comentariu (fie el pozitiv sau negativ) și tu nu îi răspunzi, s-ar putea să îi lași un “gust” amar acelei persoane, lucru care ar putea avea un impact negativ asupra brandului tău. Fă tot ce îți stă în putință să răspunzi, fie public sau prin mesaje private, la fiecare întrebare.
A răspune unui feedback negativ din partea followerilor cu siguranță nu e ceva plăcut, dar acest lucru îl asigură pe client că este auzit. Transformă comentariile negative pe care le primești în comentarii pozitive, prin recunoașterea problemelor pe care le semnalează clientul (dacă este cazul) și prin furnizarea de soluții. Atenție: răspunsurile automate la comentariile negative pot supăra clienții, așa că acordă-ți timp pentru a scrie comentarii personalizate.
Din când în când, angajează-te în dialoguri cu followerii și adresează-le diverse întrebări precum: Care este mâncarea preferată? Ce vă place cel mai mult la restaurantul nostru? Acestea vor aduce interacțiuni pozitive pe pagina restaurantului. - Folosesc pagina restaurantului doar ca pe un instrument promoțional
Nu folosi pagina restaurantului doar pentru a sublinia promoțiile și ofertele. Asigură-te că din când în când împărtășești lucruri interesante și amuzante despre restaurant și împrejurimi. - Nu înțeleg că în social media conținutul este rege
Acest punct este legat de cel anterior. Nu te poți aștepta să atragi atenția oamenilor dacă tot ce faci este să le spui cât de minunat este restaurantul tău. Nu vei capta audiența dacă tot ceea ce faci este să repeți cât de grozav este restaurantul tău, cât de delicioasă e mâncarea pe care o servești sau cât de “mișto” sunt evenimentele tale. Trebuie să adaugi valoare pentru a menține interesul audienței tale. Și prin valoare nu înțelegem doar discount-uri sau concursuri, ci o abordare echilibrată și multă imaginație în ceea ce privește conținutul, care să ajute audiența să rămână conectată și implicată; o abordare care să transforme fiecare follower într-un ambasador loial al brandului tău. - Postare în momente nepotrivite
Timpul în care postezi are un impact major asupra succesului campaniei din social media. Postarea în momentele în care majoritatea clienților tăi nu sunt online se va dovedi un efort zadarnic și nu va avea impactul scontat. Atât momentul zilei cât și vremea de afară au un rol important în succesul postărilor din social media. Astfel, dacă afară ninge și este ger, nu promova înghețata ‘vedetă’ din meniul tău.
Sursa: horeca.ro