Pe forum Club Legislatia Muncii a fost prezentata urmatoarea situatie: cum se realizeaza mutarea contractelor de la un punct de lucru la altul (puncte de lucru cu CUI diferit) ale aceluiasi angajator.
Concret societatea are:
- sediul social cu adresa x si CUI specific
- punctul de lucru A cu adresa lui si un alt CUI
- punctul de lucru B cu adresa lui si un alt CUI
Pana acum toti salariatii au fost inregistrati pe sediul social, iar acum trebuie impartiti salariatii pe punctele de lucru unde lucreaza fiecare.
Cum se rezolva acest lucru?
Raspunsul expertului in legislatia muncii a fost: Daca punctul de lucru are peste 5 angajati si i s-a atribuit cod fiscal separat de firma mama, acest cui separat foloseste doar pentru a fi luat in evidenta ca platitor de venituri din salarii la administratia financiara unde este inregistrat punctul de lucru.
Conform art. 2 alin. (2) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal), cu modificarile si completarile ulterioare obligatia de a infiinta si transmite registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) revine angajatorului(societatea comerciala).
Conform alin. (3) al aceluiasi articol, angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.
Prin urmare, daca delegati punctului de lucru competenta incheierii contractelor individuale de munca, veti putea delega acestuia si competenta infiintarii registrului. In acest caz, registrul general de evidenta a salariatilor va fi transmis la inspectoratul teritorial de munca in a carei raza teritoriala isi are sediul punctul de lucru.
Dar, mutarea salariatilor din aplicatia tehnica a registrului general de evidenta a salariatilor ce apartine sediului social in aplicatia tehnica a punctului de lucru, nu este permisa de program.
Asadar, practic nu se pot muta salariatii dintr-un registru in altul.
In aceasta situatie va rog sa va adresati Inspectoratului Teritorial de Munca in raza caruia va desfasurati activitatea pentru o solutie in acest sens.
O solutie ar fi, de a tine evidenta tuturor contractelor individuale de munca prin registrul general deja infiintat la sediul principal.