Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

S-a modificat OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii

furnizoriOrdonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, act normativ in vigoare de la 30 aprilie 2000 a fost modificat.

In contextul prezentei ordonante, persoanele fizice si persoanele juridice care urmaresc desfasurarea unor activitati de interes general sau in interesul unor colectivitati ori, dupa caz, in interesul lor personal nepatrimonial pot constitui asociatii ori fundatii.

In vechea reglementare se prevedea ca pentru infiintarea unei asociatii, fondatorii trebuie sa depuna un patrimoniu initial în valoare de cel putin un salariu minim brut pe economie.

Legea nr. 46/2016 pentru modificarea art. 6 alin. (2) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2006, in vigoare de la inceputul lunii aprilie, stabileste un nou cuantum al patrimoniului initial..

Patrimoniul

Un element important de care trebuie tinut cont inainte de infiintarea unei organizatii non-guvernamentale priveste patrimoniul pe care aceasta trebuie sa il aiba, necesar pentru sustinerea scopului pentru care a fost constituita asociatia/fundatia.

Daca pana acum cateva saptamani pentru a pune bazele unei asociatii era nevoie de un patrimoniu initial in valoare de cel putin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei, Legea nr. 46/2016, stabileste ca activul patrimonial nu poate fi mai mic de 200 de lei si este alcatuit din aportul in natura si/sau in bani al asociatilor.

In schimb, pentru a infiinta o fundatie este nevoie de un patrimoniu consistent, mai exact in valoare totala de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei. Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, asa cum prevede actul normativ citat.

Etapele infiintarii

Pentru infiintarea unei asociatii / fundatii, in conditiile legii se parcurg urmatoarele etape:

  • rezervarea denumirii
  • stabilirea sediului social
  • intocmirea actului constitutiv si al statutului
  • inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor
  • obtinerea certificatului de inregistrare fiscala.

Pentru mai multe informatii, intocmirea tuturor documentelor necesare, in concordanta cu legislatia in vigoare, si inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor, va stam la dispozitie la Oficiul Juridic din cadrul Camerei de Comert si Industrie Bacau: e-mail: office@ccibc.ro; mobil: 0749.088845.

Persoana de contact: Anca MATEI, Consilier juridic.

 

 

        Impreuna in lumea afacerilor