Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Noul formular 088 a fost adoptat

03-control-acte-shutterstock-11-465x215Noul formular 088 a fost adoptat prin OANAF 2048/2016 publicat in Monitorul Oficial nr. 533 din 15/07/2016 si se va utiliza incepand cu 1 august 2016.

In cazul persoanelor impozabile, societati infiintate in baza Legii nr. 31/1990, care sunt inregistrate in scopuri de TVA, formularul se va depune, la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.

Formularul a fost simplificat prin diminuarea numarului de intrebari, de la 20 la 12, si reducerea numarului de documente ce trebuiesc anexate.

In noul formular 088 se vor raporta:

1. Informatii privind locul de desfasurare a activitatii economice:

  • La sediul social/profesional sau la sedii secundare (puncte de lucru), cu prezentarea de informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala si perioada de valabilitate a contractului.
  • In afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru), caz in care se vor declara adresa completa unde se desfasoara activitati proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru)
  • Prezentarea activitatii economica desfasurata sau pe care persoana impozabila intentioneaza sa o desfasoare, indicand, dupa caz, principalii clienti/furnizori.
  • Informatii privind intentia de a efectua investitii in legatura cu domeniul principal de activitate (adresa , durata de realizare, valoare estimata, numar/data autorizatie de construire).

2. Informatii privind detinerile asociatiilor si/sau administratorilor, respectiv: 

a) daca au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile – societati infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:

  • la care a fost declansata procedura insolventei;
  • in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale: 

  • la care a fost declansata procedura insolventei; 
  • in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

3. Tipul de viza detinuta – pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator.
4. Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele persoanei impozabile.

5. Informatii privind modul de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.

6. Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscalela registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.

7. Numarul contractelor individuale de munca. In cazul in care persoana impozabila nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.

8. Informatii privind veniturile bruterealizate de asociati si administratori, persoane fizice.

9. Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.

10. Informatii privind detinerile de active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

11. Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:

  • operatiuni intracomunitare;
  • achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).

12. Informatii privind creditarileefectuate de catre asociati si/sau administratori la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei, calitatea de asociat si/sau administrator.

Conform unui comunicat ANAF informatiile rezultate din Declaratia 088 vor fi analizate doar agregat, in ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolat unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevanta pentru atribuirea codului de TVA.

Sursa: contabilul.manager.ro

        Impreuna in lumea afacerilor