Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

A fost aprobata implementarea Programului Național de digitalizare a microîntreprinderilor si IMM-urilor

digitalExecutivul a aprobat, în ședința de Guvern de vineri, 14 august, implementarea Programului Național de digitalizare a microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii, finanțat în cadrul Programului Operațional Competitivitate, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene.

Implementarea Programului de digitalizare dedicat IMM-urilor a fost adoptată în contextul în care studiile Băncii Europene de Investiții au aratat ca firmele extrem de digitalizate au făcut față mult mai ușor crizei cauzate de pandemia COVID-19. Din acest motiv, este esențială accelerarea digitalizării economiei.

Bugetul alocat este de 150 milioane euro, din care 127,5 milioane euro fonduri europene.

Activități sprijinite pentru microîntreprinderi și IMM-uri:

a) Activități pentru dezvoltarea de produse inovative în domeniul TIC, precum:

• achiziția de hardware TIC și a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune;
• amenajarea centrului de date în care se vor instala echipamentele TIC;
• achiziția/ dezvoltarea de aplicații software/ licențe necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, achiziționarea și implementarea de soluții de semnătură electronică;
• cercetare industrială sau dezvoltare experimentală;
• instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța.

b) Activități de digitalizare a IMM-urilor, altele decât cele care au ca obiect principal de activitate TIC, precum:

• achiziția de hardware TIC și a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului;
• realizarea rețelei LAN necesară pentru implementarea proiectului;
• achiziția și/sau dezvoltarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
• achiziția unui website de prezentare a companiei;
• achiziția unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național;
• achiziția soluției de semnătură electronică;
• achiziția de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități.

Sursa: Fonduri-Structurale.ro

        Impreuna in lumea afacerilor