Organul de deliberare si decizie al societatii cu raspundere limitata care hotaraste in principalele probleme ale societatii este Adunarea Generala a Asociatilor.
In cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, potrivit legii, acesta, in calitate de asociat unic, are drepturile si obligatiile ce revin adunarii generale a asociatilor.
Adunarea Generala a Asociatilor are drepturi si obligatii prevazute atat in Legea 31/1990 cat si in actele constitutive proprii ale societatilor.
Administrarea societaţii poate fi incredintata de catre Adunarea generala a asociatilor uneia sau mai multor persoane, fizice sau juridice, romane sau straine.
Administratorii pot fi asociati sau neasociati ai societatii pe care o administreaza.
Numirea administratorilor se face de catre asociatii fondatori prin:
- Actul constitutiv, la infiintarea societatii
- Hotararea Adunarii generale a asociaţilor, cand numirea are loc ulterior infiintarii.
Art. 71 alin. 1 din Legea nr. 31/1990 prevede ca administratorul, persoana fizica sau juridica, poate avea sau nu dreptul de a reprezenta societatea. Daca un administrator are dreptul sa reprezinte societatea, cu titlu permanent şi general, are si calitatea de reprezentant legal al acesteia.
Conditiile pentru a fi administrator
Conform art. 731 coroborat cu art. 6 alin. 2 din Legea nr. 31/1990, nu pot fi administratori persoanele care, potrivit legii:
- Sunt incapabile
- Au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infracţiunile prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, pentru infractiunile de bancruta simpla sau bancruta frauduloasa sau pentru infractiunile prevazute de Legea nr. 31/1990.
Durata mandatului de administrator al unei SRL
Potrivit art. 2015 din Codul Civil: “Daca partile nu au prevazut un termen, contractul de mandate inceteaza in 3 ani de la incheierea lui.”
Odata cu intrarea in vigoare a dispozitiilor din Codul Civil, daca durata mandatului administratorului nu se prevede in actul constitutiv, aceasta se considera de 3 ani.
Firmele care au prevazut in actul constitutiv ca durata mandatului administratorului este nelimitata, la urmatoarea modificare a actului constitutiv au obligatia sa precizeze durata mandatului administratorului.
Schimbarea administratorului
Potrivit Legii 31/1990, mandatul administratorului inceteaza in urmatoarele situatii
- Prin revocare (de catre Adunarea generala),
- deces / dizolvare (a administratorului),
- renunţare la mandat
- prin decadere, ca urmare a intervenirii unei condamnari pentru savarsirea uneia din infractiunile: gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infracţiunile prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sancţionarea spalarii banilor, precum şi pentru instituirea unor masuri de prevenire şi combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru infracţiunile de bancruta simpla sau bancruta frauduloasa sau pentru infracţiunile prevazute de Legea nr. 31/1990.
Pentru informatii suplimentare privind drepturile si obligatiileadministratorului, va sta la dispozitie Centrul de Infiintari Firme
Birou Bacau Tel: 0234.570.010, int. 133 E-mail: office@ccibc.ro Mobil: 0749.088.840 |
Birou Onesti Tel: 0234.320.343 E-mail: onesti@ccibc.ro Mobil: 0748.886.408 |
Birou Moinesti Tel: 0234.367.557 E-mail: moinesti@ccibc.ro Mobil: 0744.538.409 |