Regula de baza este ca lucratorul trebuie sa isi desfasoare munca in conditii de securitate. In acest scop, punctul de plecare pentru a analiza factorii de risc identificati trebuie sa fie posibilitatea de a elimina cauzele. In continuare, analiza trebuie sa identifice optiunile de reducere a consecintelor factorilor de risc. In special trebuie sa se acorde atentie aspectelor tehnice si organizatorice ale sistemului de munca ce pot sau nu pot fi schimbate. Numai acei factori de risc ce nu pot fi eliminati in mod rezonabil trebuie evaluati, pentru a determina daca riscul respectiv este acceptabil sau nu.
Evaluarea riscurilor cu privire la securitatea si sanatatea in munca la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice, trebuie revizuita, cel putin, in urmatoarele situatii:
- ori de cate ori intervin schimbari sau modificari in ceea ce priveste tehnologia, echipamentele de munca, substantele ori preparatele chimice utilizate si amenajarea locurilor de munca/posturilor de munca;
- dupa producerea unui eveniment;
- la constatarea omiterii unor riscuri sau la aparitia unor riscuri noi;
- la utilizarea postului de lucru de catre un lucrator apartinand grupurilor sensibile la riscuri specifice;
- la executarea unor lucrari speciale.
Sursa: www.legislatiamuncii.manager.ro