In ultimi anii a fost din ce in ce mai frecvent asociat conceptul de dezvoltare durabila sau “sustenabilitate” cu lumea intreprinderilor. Este dificil sa dam o definitia clara a dezvoltarii durabile avand in vedere velocitatea cu care acest concept evolueza si diversitatea metodologiilor si instrumentelor care pot fi utilizate.
Putem sa spunem ca dezvoltarea durabila este angajamentul companiei de a menține un comportament responsabil fata de toate partile interesate (stakeholderi) si de a contribui la o dezvoltare economica, prin integrarea in propriul model de business a tuturor aspectelor sociale și de mediu.
In acest context, se schimba paradigma prin care companiile trebuie sa isi asigure succesul lor comercial, prin identificarea acelor oportunitati care pot veni din alinierea la standardele de mediu si din satisfacerea nevoilor sociale. Transformarile care rezulta din aplicarea acestui nou model de business se vor regasi fie atat la nivel strategic, cat si la nivel operational, in scopul de a concura cu succes intr-o lumea in aflata intr-o continua schimbare.
Pentru a facilita aceasta transformare, intreprinderile trebuie sa aiba capacitatea de a inova si de a face fata provocarilor pietei globale, satisfacand nevoile prezentului fara a compromite capacitatea generatiilor viitoare de a-si satisface propriile nevoi.
Toate acestea inseamna, ca este necesar, sa se gestioneze in mod integrat aspectele economice, sociale si de mediu prin realizarea strategiilor atat pe termen lung, cat si pe termen scurt, prin comercializarea de produse si servicii care sa raspunda nevoilor sociale si de mediu, prin integrarea costurilor reale ale resurselor sociale si de mediu, si prin utilizarea trasparentei si spiritului colaborativ ca parghii pentru asigurarea unui avantaj competitiv.