Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Ce presupune clasarea documentelor contabile?

arhivare-documente-contabile

Faza finala a circulatiei documentelor o constituie clasarea lor la dosar, dupa rezolvarea completa si definitiva a acestora.

Prin clasare se intelege aranjarea documentelor intr-o anumita ordine, strict determinata in scopul asigurarii pastrarii lor in bune conditii si pentru a fi usor gasite in vederea obtinerii de informatii necesare.  Clasarea documentelor in dosare se poate face dupa mai multe criterii:

  • criteriul cronologic – presupune gruparea documentelor in ordinea intocmirii lor;
  • criteriul alfabetic – presupune gruparea documentelor in functie de numele unitatii la care se refera documentele;
  • criteriul geografic- gruparea documentelor dupa judetul, municipiul sau orasul unde isi au sediul unitatile corespondente;
  • criteriul pe grupe de operatii economice – presupune aranjarea documentelor pe categorii de probleme (active imobilizate, active circulante banesti, livrarea marfurilor);

Pastrarea documetelor trebuie sa asigure  integritatea acestora deoarece acestea servesc pentru controlul operatiilor economice efectuate. Poate fi de doua feluri: pentru anul curent si pentru anii precedenti.

Pastrarea documentelor pentru anul curent se organizeaza in arhiva curenta a fiecarui sector sau compartiment al unitatii patrimoniale.

Pastrarea documentelor din anii precedenti se organizeaza in arhiva generala a entitatii.

Sursa: www.contzilla.ro

        Impreuna in lumea afacerilor