Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Cele mai mari companii de familie germane castiga din exporturi

ihracatCele mai mari companii de familie din Germania exportă cu succes. Fiecare al treilea euro a fost câștigat de acestea în 2015 datorită exporturilor de bunuri și servicii. Mai ales companiile de familie din domeniul industrial sunt foarte puternice la export, având o cotă de 41,5%. Cea mai importantă piaţă de desfacere pentru aceste companii rămâne Europa. Circa un sfert din produse sunt exportate în zona euro, principala piaţă fiind Franţa. Dar nici pieţele globale în creștere nu sunt pierdute din vedere, a doua piaţă ca importanţă sunt SUA. Rusia în schimb a pierdut din importanţă din cauza situaţiei politice și a sancţiunilor impuse. Cu cât o companie este mai mare, crește și prezenţa acesteia pe plan internaţional. Pentru companiile de familie cu puţini angajaţi ieșirea pe pieţele externe întâmpină diverse piedici.

Germania un model în ce priveşte formarea profesională

În nicio altă ţară industrializată șomajul în rândul tinerilor nu este atât de scăzut ca în Germania. Organizaţia OECD laudă învăţământul profesional din Germania, considerându-l unul din principalele avantaje ale Germaniei. În nicio altă ţară industrializată cota parte a tinerilor care nu urmează o formare profesională sau nu sunt angajaţi nu este atât de scăzută ca în Germania. Pentru piaţa muncii învăţământul profesional este benefic. Rata șomajului la persoanele între 25 și 64 de ani este cea  mai scăzută din toate ţările OECD. Totodată crește și numărul celor care absolvă o universitate. Cota parte a acestora a crescut în rândul tinerilor de la 22% în anul 2005 la 30% în 2015. Rata acestora se află încă sub media OECD de 42%. În ce privește cheltuielile pentru educaţie ale Germaniei se situează cu 4,2% din PIB sub media OECD de 4,8%.

Digitalizarea creează noi locuri de muncă

Până în 2019 vor fi activi 1,4 mil. de roboţi industriali. Digitalizarea este în plin elan, iar Germania este în Europa printre cele mai dezvoltate state în acest domeniu. Industria 4.0 înseamnă inovaţie, progres, dar pentru unii și pierderea locului de muncă. Numărul noilor roboţi și mașinile nu înseamnă că nu mai este necesară forţă de muncă. Digitalizarea aduce cu sine noi șanse pe piaţa muncii, arată un studiu al Centrului pentru Cercetare Economică Europeană. Studiul cercetează efectele pe termen lung al digitalizării. Au fost luate în considerare  peste 230 de regiuni din 27 de state membre ale UE. Concluzia este că schimbarea tehnologică are efecte pozitive asupra cererii de forţă de muncă. Mașinile au înlocuit munca umană, dar cererea de produse a crescut cererea de forţă de muncă. Chiar dacă se renunţă la anumite sectoare de activitate, prin digitalizare se deschid noi oportunităţi.

Alte informatii despre economia si investiile germane, evenimentele ce au loc in perioada urmatoare in Germania sunt disponibile in ultimul numar al Buletinului Informativ al Camerei de Comert si Industrie Romano-Germane care poate fi vizualizat online.

Sursa: Buletin Informativ al CCI  Romano-German

        Impreuna in lumea afacerilor