Toate informatiile si modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, in format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe), incepand de marti, 4 octombrie. Ministerele si agentiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informatiilor in portal.
Reprezentantii Guvernului, ai ministerelor si ai Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (care gestioneaza PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea si administrarea informatiilor din portal, modalitatea de comunicare si interactiune cu cetatenii.
Intalnirea a marcat lansarea oficiala a noului portal si finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare institutie in parte, metodele prin care vor fi publicate informatiile pe platforma si administratorii care vor raspunde de publicarea informatiilor.
In punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat intr-o versiune imbunatatita si performanta, se pot vizualiza si descarca informatii cu privire la procedurile de obtinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de solutionare, formularele si actele normative care reglementeaza procedura.
Platforma permite cautarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumita zona geografica, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitarilor de catre utilizator prin intermediul platformei, astfel incat acesta sa nu mai mearga fizic la ghiseu pentru depunerea lor.
PCUe va contine formularele, procedurile si legislatia actualizate, astfel incat nu va mai exista riscul de a merge la locul prestarii serviciului si de a descoperi ca mai trebuia adus un document care nu se regasea pe pagina de internet a institutiei. In perioada urmatoare vor fi incarcate informatiile, iar utilizatorii vor putea sa isi exprime parerea cu privire la functionalitatile platformei, astfel incat aceasta sa se adapteze nevoilor de interactiune ale cetatenilor cu administratia publica.
Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administratiei, astfel incat cetatenii sa vizualizeze, dar si sa poata accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.
Dupa 6 ani, aceasta platforma si-a modificat interfata, pentru a fi mai accesibila si mai prietenoasa pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregatire si se afla intr-un stadiu avansat in ceea ce priveste desemnarea administratorilor si a operatorilor, definitivarea conturilor si publicarea informatiei.
Mai mult, interactiunea cetatenilor cu reprezentantii institutiilor se va face in timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pasilor efectuati atat de catre cetatean, prin crearea unui cont personal, dar si din partea institutiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor si a respectarii termenelor legale de primire a unui raspuns.
Sursa: www.fiscalitatea.ro