A avea o echipă fericită, motivată și productivă este vital pentru a oferi un customer service de calitate.
Recrutați mai întâi atitudinea și apoi aptitudinea. Acesta este sfatul lui Caroline Cooper, autorul cărții “Hotel Success Handbook” și fondatorul mai multor companii care au drept scop consilierea business-urilor din industria ospitalității.
Echipa poate fi punctul dumnevoastră de diferențiere, dar care este secretul pentru a avea o echipă implicată, motivată și dornică să furnizeze servicii de calitate oaspeților?
Mulți angajatori din industria ospitalității se focusează pe abilități în detrimentul atitudinii. Și la fel de mulți sfârșesc prin a recruta oameni pentru aptitudinile lor, iar apoi îi concediază pentru atitudinea lor.
Dacă aceștia nu au o atitudine corectă din primul moment sunt puține șanse ca dumneavoastră să schimbați acest lucru. Așadar, recrutați mai întâi atitudini și apoi aptitudini, sugerează Caroline Cooper.
Există bineînțeles cazuri în care experiența anterioară sau cunoștințele despre industrie sunt imperative. Bucătarul șef are evident nevoie de o combinație între abilități de gătit și de management. Dar în industria ospitalității aceste atribute nu sunt suficiente. Dumneavoastră vindeți experiențe, iar oamenii care le oferă joacă un rol foarte important în acest proces. Nimic nu dăunează mai mult unei afaceri din industria ospitalității decât atitudinea negativă a angajaților. Indiferent dacă aveți un hotel de 5 stele, o companie de entertainment sau un restaurant aveți nevoie de oameni cu atitudine pozitivă, de genul “Yes I Can”.
Conturați un profil al candidatului ideal
În marketing, specialiștilor li se cere să creeze un “avatar al clientului”. De ce să nu faceți același lucru și cu echipa dumneavoastră? Care sunt valorile, convingerile și atitudinile de care are nevoie o persoană pentru a excela într-un post?
Dacă aveți o anumită filosofie pe care o scoateți în evidență ca fiind parte din identitatea și diferențierea companiei dumneavoastră este important să recrutați oameni care se identifică cu această filosofie.
Nu uitați că sistemele, procedurile și competențele de bază pot fi predate, dar entuziasmul pentru industria, produsul și clienții dumneavoastră nu!
Creați-vă o rețea de contacte profesionale
Decât să așteptați momentul în care veți avea un post liber și veți fi în situația disperată de a accepta pe oricine vă iese în cale, începeți să creați o listă cu oameni la care puteți apela, oameni despre care știți că vă împărtășesc valorile și care vor aprecia șansa de a lucra cu dumneavoastră atunci când se ivește o oportunitate.
Începeți să dezvoltați un bazin de potențiali angajați, mai degrabă decât să așteptați momentul în care brusc veți avea un post liber.
Dezvoltați relații cu agențiile de recrutare, dar și cu licee și universități de profil. Ar putea fi poziția vacantă din compania dumneavoastră potrivită pentru un ucenic? Acest lucru solicită mai multă implicare din partea dumneavoastră, dar recompensele depășesc de cele mai multe ori efortul.
Transformați-vă compania într-un loc plăcut pentru cei care lucrează în ea
Transformați-vă compania într-un loc în care oamenilor le place să muncească, astfel încât aceștia să se transforme bucuroși în ambasadori ai business-ului dumneavoastră. În acest fel, atunci când va trebui să recrutați oameni veți putea face o alegere înțeleaptă, pentru că veți avea un flux constant de oameni la coadă.
Dezvoltați o cultură organizațională în care atitudinile pozitive primează și construiți-vă o reputație de bun angajator, astfel încât să puteți atrage cei mai talentați oameni. O condiție necesară pentru acest lucru este să aveți grijă de echipa dumneavoastră actuală. Cu siguranță ei vă vor recomanda altora și vor răspândi vestea că în compania dumneavoastră este plăcut să muncești.
Monitorizați reputația business-ului vostru. Ascultați ce spun angajații despre dumneavoastră, în special cei care pleacă.
Așadar, dacă atitudinea potențialilor angajați este importantă pentru dumneavoastră, plănuiți în avans cum veți măsura acest aspect mai puțin specific, mai puțin tangibil.
Sursa: www.4hoteliers.com
Sursa foto1: www.cadden.com
Sursa: Horeca.ro