Daca v-ati hotarat sa deveniti intreprinzator, va prezentam pasii pe care trebuie sa-I urmati astfel ca in termen de 3 zile, sa aveti actele necesare inceperii activitatii firmei.
Pasul I Stabilirea obiectului de activitate
Alegerea obiectului de activitate se face conform clasificarii din noul Cod CAEN – 2008. Va puteti stabili un singur obiect principal de activitate si un numar nelimitat de obiecte secundare de activitate.
Pentru a avea siguranta ca obiectul de activitate principal reflecta activitatile pe care doriti sa le desfasurati, apelati la un specialist din cadrul Centrului de Infiintari Firme.
Pasul II Alegerea formei juridice a societatii
Legea 31/1990 prevede urmatoarele forme ale persoanei juridice:
- Societate cu raspundere limitata (SRL).
- Societatea in nume colectiv (SNC)
- Societatea in comandita simpla (SCS)
- Societati pe actiuni (SA)
- Societatea in comandita pe actiuni (SCA).
Pe langa aceste forme de organizare juridica, mai puteti opta si pentru
- Persoana Fizica Autorizata
- Întreprindere Individuala
- Întreprindere Familiala
Important: Specialistii din cadrul Centrului de Infiintari Firme ofera consultanta gratuita pentru alegerea formei juridice care se potriveste cu timpul, resursele si obiectivele dumneavoastra,
Pasul III Rezervarea numelui societatii
Pasul IV Stabilirea sediului social
Pasul V Actul Constitutiv
In functie de forma juridica a societatii, se elaboreaza actul constitutiv al societatii.
Pentru redactarea acestuia este indicat sa apelati la un specialist din cadrul Centrului de Infiintari Firme.
Asociatii si Adminstratorul vor da “Declaratii pe propria raspundere”, din care sa rezulte ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc condiţiile legale pentru detinerea acestor calitati.
Pasul VI Depunerea capitalului social la banca
Pasul VII Specimenul de semnatura
Pasul VIII Depunerea actelor si inregistrarea la Registrul Comertului
Pasul IX Intrarea in posesia actelor firmei
In termen de 3 zile de la data depunerii documentelor, specialistul de la Centrul de Infiintari firme va inmana dosarul cu actele firmei dumneavoastra:
- Certificatului de inregistrare a firmei
- Rezolutia Directorului ORC de pe langa Tribunalul competent
- Certificatele constatatoare.
Etape ulterioare
- Confectionarea stampilei societatii – la Camera de Comert si Industrie Bacau
- Confectionare tipizate: facturier, chitantier, etc. – la Camera de Comert si Industrie Bacau
- Declaratia de inregistrare fiscala se depune la Administratia Financiara competenta in termen de 30 de zile de la data infiintarii societatii.
Avize si autorizatii functionare
Inainte de a incepe activitatea comerciala propriu-zisa, se obtin autorizatiile si avizele necesare functionarii legale a societatii.
Pentru a va sprijinii cu informatii referitoare la avizele si autorizatiile necesare, va sta la dispozitie Biroul Avize Autorizatii din cadrul Camerei de Comert si Industrie Bacau.
Infiintarea unei firme – simplu, rapid si eficient cu Centrul de Infiintari Firme
Birou Bacau E-mail: office@ccibc.ro Mobil: 0749.088.840 |
Birou Onesti E-mail: onesti@ccibc.ro Mobil: 0748.886.408 |
Birou Moinesti E-mail: moinesti@ccibc.ro Mobil: 0744.538.409 |