Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Promovarea este un proces constant in echipa de management

mature-performance-management-systemNicoleta Capătă este HR Director la Flanco de la începutul anului 2010. Cu o experienţă de peste 10 ani în domeniul Resurselor Umane, Nicoleta se ocupă în prezent de dezvoltarea strategiei de resurse umane a companiei şi are în subordine 1100 angajaţi din 56 de oraşe. În toamna acestui an, pe 8-9 octombrie, va participa la ediţia HR Summit Iaşi, cea mai mare platformă regională dedicată industriei de Resurse Umane din România. Nicoleta Capătă afirmă faptul că: “Promovarea este un proces constant. 85% din echipa de management este promovată din intern.”

Orice frumoasă prietenie începe cu o perioadă de cunoaştere reciprocă. Astfel, cât de important este ca o companie să acorde atenţie etapelor pentru angajare?

Timpul şi atenţia alocate etapelor de selecţie sunt esenţiale pentru o companie. Trebuie să adaptăm recrutarea, identificând un profil ideal al angajatului pentru fiecare funcţie în parte, folosind şi un studiu de comportament organizaţional, dar şi un checklist de interviu pentru selecţie.

Procesul nu se opreşte în ziua în care angajatul a semnat actele de angajare, ci este continuat cu un altul pe care insistăm mult intern – stagiul iniţial de pregătire, integrarea în echipă. Suntem conştienţi că un client are aceleaşi aşteptări, indiferent că este abordat de un angajat nou sau un angajat cu vechime în companie, astfel că pregătirea iniţială are două obiective: de a-l face pe noul coleg să se simtă binevenit în echipă, dar şi de a-l pregăti rapid pentru responsabilităţile noului rol.

Cum reuşim să fie depăşite aşteptările şi în rândul echipei, la nivel intern?

Am putea incerca să îi surprindem plăcut pe colegi cu numeroase concursuri pe diverse teme. În afara competiţiilor de performanţă, să organizăm evenimente care nu au legătură cu ceea ce facem zi de zi, dar prin care ne cunoaştem mai bine pasiunile, familia, prietenii. Sa organizam concursuri de fotografie, concursuri de 1 Iunie pentru copiii angajaţilor noştri, concursuri de ziua îndrăgostiţilor.

Care sunt strategiile de retenţie şi de fidelizare a angajaţilor pe care mizaţi?

În primul rând urmărim gradul de satisfacţie a angajaţilor şi actionăm punctual acolo unde identificăm nemulţumiri.

Dincolo de acestea, trebuie sa avem un sistem de management al performanţei care oferă angajaţilor un proces transparent de evaluare. El se derulează pe baza unui etalon echitabil şi aplicabil pentru toate magazinele reţelei şi pentru toate funcţiile sau rolurile interne, astfel încât fiecare angajat să se simta evaluat corect şi obiectiv, dar şi ca în urma evaluării să poată să desprindă un plan de acţiune pentru a fi mai performant.

Putem să adăugăm acestui sistem de management al performanţei şi un portal de comunicare internă, prietenos şi interactiv, care să le ofere angajaţilor posibilitatea contribuţiei personale, dar şi sentimentul de apartenenţă la o comunitate care împărtăşeşte aceleaşi valori, aceeaşi misiune şi aceleaşi obiective. Obiectivul este să construim o comunitate unită, puternică şi entuziastă, aducându-ne fiecare contribuţia, în mod deschis şi transparent.

Trebuie să acţionăm ca o echipă, se ne sprijinim reciproc şi să obţinem rezultate peste obiectivele pe care ni le-am stabilit iniţial. Demonstrăm astfel că am înţeles misiunea şi aşteptările noastre, dar şi că ne place ceea ce facem.

Ascensiunea în carieră – ceea ce aproape fiecare angajat îşi doreşte. Care sunt calităţile pe care trebuie să ne axăm pentru promovarea în funcţie a unui angajat?

Promovarea este un proces constant. 85% din echipa de management este promovată din intern. Dincolo de profilul particular urmărit pentru fiecare poziţie pe care alegem să o promovăm, urmărim câteva calităţi general-valabile. Acestea ţin în special de abilităţile de leadership, de viziune şi strategie, de abilitatea de a depăşi obstacolele, performanţa în rolul anterior, rezultatele evaluărilor care ne oferă o imagine asupra întregului comportament organizaţional. Ca elemente esenţiale, ne uităm atent la caracterul, valorile, practic la “coloana vertebrală” a candidatului.

În această toamnă, are loc HR Summit Iaşi – cel mai mare eveniment regional dedicat industriei de resurse umane din România. Ce mesaj doreşte să le transmită Nicoleta Capătă viitorilor participanţi?

Le-aş transmite viitorilor participanţi că rolul cel mai important al unui om de HR este acela de “conştiintă” a companiei, rolul de a rămâne conectat la ceea se se întamplă cu adevărat la cea mai importantă resursă a companiei – angajaţii. La acest rol se adaugă viziunea, pasiunea, valorile sănătoase, consecvenţa cu care faci lucrurile şi, nu în ultimul rând, deschiderea către inovaţie. În final, aş vrea să folosesc un citat pe care îl ador: “Well done is better than well said”- Benjamin Franklin.

Conferinţa de resurse umane HR Summit, eveniment ce stă sub semnătura Libero Events, se va desfăşura pe 8-9 Octombrie 2015, în Iaşi.

Sursa: www.portalhr.ro

        Impreuna in lumea afacerilor