Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Reglementarile noului Cod Fiscal privind impozitul pe terenul agricol

teren agricol stireImpozitul pe terenurile agricole necultivate va putea fi majorat cu pana la 500% din al doilea an consecutiv in care se constata ca nu a fost lucrat.

In anul 2013, in Romania existau aproximativ 1,3 milioane de hectare de terenuri nelucrate, din totalul de 14,7 milioane de hectare de terenuri arabile si pasuni, potrivit statisticilor Agentiei de Plati si Interventie in Agricultura. Insa, ca urmare a acordarii subventiilor pe suprafata, au ramas putine terenuri nelucrate, potrivit datelor patronatelor din agricultura.

De-a lungul timpului, au mai fost elaborate doua proiecte privind instituirea taxei pe parloaga, care insa nu au mai fost aplicate. In anul 2011, un proiect de act normativ prevedea ca cei care nu isi lucreaza terenurile riscau sa fie amendati cu 200 de lei/hectar pentru primul an in care isi vor lasa terenul in paragina, 300 de lei/hectar pentru al doilea an şi 400 de lei/hectar incepand cu al treilea an consecutiv in care vor incalca aceasta lege. In anul 2012 a fost elaborat un alt proiect de catre Ministerul Agriculturii, care stipula ca cei ce au terenuri pe care nu le lucreaza risca amenzi de 400 de lei.

Potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal, orice persoana care are in proprietate teren situat in Romania datoreaza pentru acesta un impozit anual.

Pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare ori in folosinta, se stabileste taxa pe teren care reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţa, dupa caz, in conditii similare impozitului pe teren.

Impozitul pe teren, precum si taxa pe terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare ori in folosinta, se datoreaza catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului in care este amplasat terenul.

In cazul municipiului Bucuresti, impozitul si taxa pe teren se datoreaza catre bugetul local al sectorului in care este amplasat terenul. Taxa pe teren se stabileste proportional cu perioada de detinere a dreptului de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta. Pe perioada in care pentru un teren se plateste taxa, nu se datoreaza impozitul aferent acestuia.

In cazul terenului care este detinut in comun de doua sau mai multe persoane, fiecare proprietar datoreaza impozit pentru partea din teren aflata in proprietatea sa. In cazul in care nu se pot stabili partile individuale ale proprietarilor in comun, fiecare proprietar datoreaza o parte egala din impozitul pentru terenul respectiv.

In cazul unui teren care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia, impozitul pe teren se datoreaza de locatar. In cazul in care contractul de leasing inceteaza, altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe teren este datorat de locatar.

 

 

Sursa:http://agroromania.manager.ro

        Impreuna in lumea afacerilor