Camera de Comert si Industrie a Romaniei in parteneriat cu Institutul Bancar Roman, va invita la seminarul:
Managementul platilor in afacerile internationale
Multe din firmele rornanesti actioneaza in comertul international atat de pe pozitie de exportator, cat si de importator, de aceea va fi subliniat modul diferit de abordare pe care il are o firma romneasca atunci cand intentioneaza sa intre intr-o tranzactie cu un partener extern, in functie de rolul pe care il va juca in respectivul business.Optiunea in contractul extern pentru o anumita tehnica ,de decontare, trebuie corelata si cu conditia de livrare, documentele comerciale si finaciare, solicitarea sau nu a unei scrisori de garantie bancara, etc. Seminarul prezinta caracteristicile modalitatilor de plata utilizate in decontarea operatiunilor de export – import, precum si criteriile care stau la baza selectarii celei mai avantajoase solutii De asemenea, se explica metodele prin care o tranzactie riscanta poate fi transformata intr-o tranzactie sigura pentru ambii parteneri comerciali.
- Grup Tinta
Persoanele care activeaza in departamentele operationale de export,import, vanzare,desfacere marketing,financiar-contabil,juridic,transportatori,asiguratori, declaranti vamali, etc.Participantii la seminar vor afla care sunt responsabilitatile exportatorilor si importatorilor conform reglementarilor internationale ale Camerei de Comert International de la Paris (INCOTERMS 2010, Publicatia 600 privind acreditivele documentare, Publicatia 522 privind incadsso-urile si Publicatia 758 privind garantiile la cerere), si prin alegerea celei mai optime modalitati de plata si/sau garantare, pot derula afaceri eficiente si sigure.
Conceptele teoretice vor fi ilustrate prin analizarea unor studii de caz reale, din cazuistica operatiunilor de plati si garantii utilizate in operatiunile de export – import.
- Tematica
- Introducere in tranzactiile comerciale internationale
- Scopul si aplicabilitatea INCOTERMS,delimitarea responsabilitatilor si riscurilor;impactul INCOTERMS asupra contractului comercial international
- Documente comerciale si fmanciare utilizate in comertul international – caracteristici, beneficii suplimentare care pot fi obtinute prin utilizarea lor
- Acreditivul documentar:concept,caracteristici,mecanismde derulare;clasificare; controluldocumentelor in utilizarea acreditivului documentar,avantaje/dezavantaje si elemente 110i aduse de Publicatia nr. 600 a ICC, in vigoare de la 1 iulie 2007 (versus Publicatia nr. 500)
- Incasso-ul documentar:concept,caracteristici,mecanismde derulare; clasificare; si metodede atenuare a riscului de plata la incasso, Publicatia nr. 522 a ICC
- Scrisoarea de garantie bancara: concept, elemente; tipuri de scrisori de garantie bancara utilizate in operatiunile de export-import, in functie de etapa in ere se afla derularea contractului, si elemente noi aduse de Publicatia nr. 758 a ICC, in vigoare de la 1 iulie 2010 (versus Publicatia nr. 458)
- Sesiuni de intrebari intrebari si raspunsuri (interactiv, pe parcursul seminarului)
Informatiile vor fi prezentate in format ppt. si transpuse intr-un suport de curs tiparit,
Perioada de desfasurare: 19 – 20 noiembrie 2015, intervalul orar 9,30 -17,00, sala Basarabia, etaj 3, tronson II, CCIR Business Center, bd. Octavian Goga, nr. 2, sector 3, Bucuresti
Lector: Gabriela Hartescu, Director General, Institutul Bancar Roman, Doctor in Economie – specializarea Finante. Doamna Gabriela Hartescu este expert in comertul international, cu experientade peste 15 ani in training si consultant in acest domeniu. In aceasta perioada a sustinut seminarii pentru specialistii din banci, institutii financiare ne-bancare si companii pe teme legate de: decontari externe, garantii bancare in cornertul international, surse alternative de finantare a operatiunilor de export-import, bancile si operatiunile bancare, etc. Gabriela a activat intr-o companie importanta, la dept. de import-export si a avut ocazia sa studieze “pe viu” si partea de activitate bancara din departamentele de profil.
Tarif de Participare: 1049 RON + TVAI participant.
Important! Seacorda reducere de 10% pentru doi sau trei participanti de la aceeasi organizatie, respectiv 15% pentru minim patru participanti de la aceeasi organizatie.
Plata se face la casieria Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, tr. III, et. 4 sau prin banca in contulCCIR – R031 RZBR 0000 0600 0240 7957 deschis la Raiffeisen Bank5MB,Cod fiscal RO 2842250.Relatii suplimentare:Andrei Lambe,Asistent Manager, Departarnentul de Relatii cu Membri, tel. 0374474356
Formularul de participare poate fi completat online si se transmit prin fax. la 021/319.01.56 sau la adresa de e-mail: andrei.lambe@ccir.ro pana la data de 16 noiembrie 2015.