Home
Judetul Bacau
Linkuri utile
Despre noi
Membri
Proiecte
Parteneri
Comisii de lucru
Agentii
Birouri
Reprezentante
Media
Publicatii
Contact

Turismul viticol poate atrage turisti straini in Romania

vin-alb-vin-rosu-struguri-sticle11In Romania sunt peste 140 crame active si peste 30 dintre acestea practica turismul viticol.

Romania se afla pe locul 13 in topul mondial al celor mai mari producatori de vin, conform datelor preliminare publicate recent de Organizatia Internationala a Viei si Vinului (OIV). In total, pe teritoriul tarii noastre sunt inregistrate peste 250 de crame, dar doar 140 dintre ele produc si vand vin imbuteliat, iar dintre acestea aproximativ un sfert pot sustine turism viticol.

“Numarul cramelor din Romania creste constant cu 5 – 10 unitati pe an”, spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro si ReVino.ro. “Romania ocupa in acest moment locul 5 la nivel european din punct de vedere al suprafetei de peste 200.000 de hectare de vita de vie cultivata si locul 6 in Uniunea Europeana din perspectiva productiei. Avem potential de crestere si interes atat din partea cramelor, cat si a turistilor astfel incat tara noastra sa cunoasca o dezvoltare din ce in ce mai mare a turismului viticol local, inexistent pana acum cativa ani.”

In Romania, turismul viticol cunoaste o dezvoltare semnificativa, ajutat de investitiile realizate de crame si de cererea din partea clientilor pentru acest tip de calatorii personalizate si orientate catre experiente. Potentialul de dezvoltare este mare, pasionatii de vin fiind atrasi de vizitele in vii si in crame, de discutiile cu oenologi si, nu in ultimul rand, de peisajele deosebite care pot fi descoperite in tara noastra. Mai mult decat atat, conacele vechi din apropierea podgoriilor care au fost reconditionate si transformate in spatii de cazare atrag si cu povestile lor turistii romani si straini.

Pana acum aproximativ cinci ani, iubitorii de vinuri din Romania erau nevoiti sa calatoreasca in strainatate pentru a practica turism viticol, dar in ultima perioada pot face acest lucru si la noi in tara. Asezarea geografica, peisajele, diversitatea, istoria, dar si soiurile autohtone sunt avantaje clare de care proprietarii de crame se pot folosi pentru a atrage turistii romani si straini in zonele viticole locale.” continua Alina Iancu.

Cramele pot fi vizitate pe tot parcursul anului, dar cele mai atractive peisaje sunt in perioada aprilie – octombrie. Pentru un turist, un weekend cu degustari de vinuri, mese si cazare pretul pe care trebuie sa il plateasca este de aproximativ 100 euro, la care se adauga costurile de transport.

Turismul viticol, cunoscut si sub denumirile de oenoturism sau enoturism, reprezinta mai exact circuite organizate la crame, cu prezentarea proceselor tehnologice, vizite in vii, degustari de vin ghidate si cazari la crame sau in apropierea acestora.

Pentru promovarea turismului viticol din Romania, Alina Iancu a dezvoltat proiectele

  • CrameRomania.ro (singura baza de date bilingva – romana si engleza – a cramelor din Romania),
  • Revino.ro (agregator de tip Trip Advisor al cramelor si magazinelor specializate de vinuri – vinoteci si restaurante – din Romania)
  • Salonul REVINO – Descopera Vinurile din Romania (evenimentul, sub forma unui salon specializat de vinuri, are loc intre 14 si 16 mai la Novotel Bucuresti si aduce in atentia iubitorilor de vinuri crame mici si mijlocii din Romania, cu scopul de a face cunoscute podgoriile din care fac parte, soiurile unice, autohtone si de a creste interesul pentru descoperirea turismului viticol).

Sursa: horeca.ro

        Impreuna in lumea afacerilor